English

سیدعبدالکریم جوادی:

لیست‌های بسته‌شده در انتخابات شورای پنجم باید تخصصی باشد

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: لیست‌های بسته‌شده در انتخابات شورای پنجم باید تخصصی باشد و در شورای چهارم با مشکلاتی همراه بودیم که عامل اصلی غلبه تفکر سیاسی بر اجتماعی بود.

لیست‌های بسته‌شده در انتخابات شورای پنجم باید تخصصی باشد

سیدعبدالکریم جوادی در گفت‌وگو با موج اظهار داشت: تخصص‌ها ساختار پارلمان شهری را تعیین می‌کند و اگر تفکر سیاسی بخواهد حاکم شود ناکام خواهد بود و کسی که بخواهد با فریب مردم برای خود رأی جمع کند به آن‌ها خدمت نمی‌کند و مردم هم قطعا فریب چنین افرادی را نخواهند خورد.

وی افزود: مشهد شهری پویا و زنده است و لیست‌های بسته‌شده در انتخابات شورای پنجم باید تخصصی باشد و در شورای چهارم با مشکلاتی همراه بودیم که عامل اصلی غلبه تفکر سیاسی بر اجتماعی بود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه لیست‌ها باید شاخصه‌هایی داشته باشند که مبرا از طیف‌های سیاسی بوده و از تخصص لازم در مدیریت و ساختار شهری برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: اعضا از تفکرات نزدیک به هم برخوردار باشند تا در توسعه شهر ثمربخش باشد؛ امروز عموم مردم مطالبه‌گر هستند و در محافل مختلف سوالاتی پرسیده می‌‍شود که نشان از آگاهی کامل و روشن‌بینی بالای مردم دارد و این موضوع شامل کل مردم شهر مشهد می‌شود و تنها معطوف نقطه خاصی از شهر نیست.

جوادی با اشاره به اینکه برخی لیست‌های تهیه شده فاقد تخصص در کار شورا بوده و این لیست‌ها تنها با تفکر سیاسی بسته شده است، تصریح کرد: مردم فهیم مشهد همه را به‌خوبی می‌شناسند و می‌دانند که خادم حقیقی آن‌ها کیست و با آگاهی کامل انتخاب خود را انجام خواهند داد.

وی تأکید کرد: اگر فشارها بر مردم نباشد ظلم بر آن‌ها است و نماینده مردم در شورا باید از حق آن‌ها دفاع کند نه آنکه اجازه دیهم بهای خدمات و قرادرادها بالا برود و به‌طور مقال پروژه 90 میلیارد تومانی با 127 میلیارد تومان بسته شد و افزایش 30 درصدی نرخ قرارداد هرگز عادلانه نیست و باید از افراد متخصص در حوزه‌های مختلف شهری استفاده شود و در این دوره باید افراد توانمند انتخاب شوند تا شهر به‌خوبی و با کمترین هزینه مدیریت شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه نباید به مسائل روزمرگی گرفتار شویم، بیان کرد: در شورای چهارم هرچه مقابله کردیم نتوانستیم جلوی گرفتاری اعضا در این سیاست‌گذاری غلط را بگیریم و باید طبق مواردی که در قانون آمده عمل کنیم و مصوبات و قانون‌گذاری‌هایی داشته باشیم که شایسته مشهد باشد.

جوادی با بیان این نکته که شهر مشهد می‌خواست پایتخت اقتصادی کشور بشود و نشد، گفت: شهری که پایتخت معنوی ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و با مشکلاتی که به‌وجود آوردند اجازه این کار را ندادند و با فشارهایی که مردم در طرح الیت و پارکینگ‌ها آوردند ظلم بزرگی به آن‌ها تحمیل کردند و نباید اجازه دهیم که جنین افرادی در شورای پنجم به عنوان نماینده مردم حاضر باشند.

وی افزود: برخی صحبت‌ها در زمان انتخابات بیان می‌شود و سوالامان از آقایان این است که چرا همین کارها در زمان 4 ساله مسئولیتی خود انجام ندادی؟ آیا این نوع فعالیت‌ها در این بازه زمانی برای جلب نظر مردم و گرفتن رأی آن‌ها برای خود نیست؟ و چنین وضعیتی آسیب‌زننده به شهر مشهد است که لوایح کمک کننده به مردم بیاید و در زمان اجرا باطل شود.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: هزینه‌های میلیاردی زیادی ریخت‌وپاش شد و بدهی 5 هزار میلیاردی بر بانک‌ها درست شد، اما برای خط 2 قطار شهری حدود 110 میلیارد تومان هزینه شد و این طرح با کمترین هزینه اجرا شد و هزینه‌های بالا سبب تحمیل فشار بر مردم در زمان ارائه خدمات می‌شود.

جوادی گفت: مردم همیشه در صحنه ما آگاه، بینا، روشن‌گر و روشن‌بین هستند، مردمی که بیشتر از قشر محروم جامعه هستند، کسانی که عزیزان خود را در راه دفاع از حرمین شریفین در عراق و سوریه تقدیم کردند و نباید به این مردم قهرمان ظلم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر