English

دبیر کارگروه ملی زیارت خبر داد

ساخت ۱۰۰ مجتمع رفاهی از مبادی ورودی مرزهای زمینی تا مشهد مقدس

دبیر کارگروه ملی زیارت از ساخت 100 مجتمع رفاهی از مبادی ورودی مرزهای زمینی تا مشهد مقدس خبر داد.

ساخت 100 مجتمع رفاهی از مبادی ورودی مرزهای زمینی تا مشهد مقدس

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، با حضور استاندار خراسان رضوی و دبیر کارگروه ملی زیارت،  سومین  جلسه ی کمیته ی کارشناسی کارگروه ملی زیارت برگزار شد.

علی رضا رشیدیان در این جلسه که معاونان زیارت استانداری های خراسان رضوی، قم، فارس و نمایندگان اعضای اصلی کارگروه ملی زیارت نیز حضور داشتند؛ اظهار داشت:  باید دیپلماسی زیارت به عنوان حلقه ی تکمیل کننده ی تعاملات بین المللی جهان اسلام، مبنای عمل در ارتباط با کشورهای اسلامی قرار گیرد.

وی افزود:  به منظور ارتقای سطح خدمت رسانی به زائران در طی مسیر، با کمک آستان قدس رضوی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت راه و شهرسازی و استان های مرتبط؛ موضوع احداث یکصد مجتمع رفاهی از مبادی ورودی مرزهای زمینی تا مسیرهای منتهی بهمشهد مقدس مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.  

دبیر کارگروه ملی زیارت همچنین از احیا و بازسازی 14 مکان تاریخی و فرهنگی در محدوده ی پیرامونی حرم مطهر رضوی با مساعدت وزارت راه و شهر سازی و سازمان میراث فرهنگی در سال جاری به منظور ترویج و فضای سازی فرهنگ زیارت خبر داد.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم تبیین جایگاه بخش خصوصی و خیران در خصوص سرمایه گذاری در حوزه ی زیارت و حمایت دستگاه های اجرایی به ویژه پروژه های تعریف شده در سند جامع کمی و کیفی زیارت، تاکید کرد.

در این جلسه ضمن ارائه آخرین اصلاحات پیش نویس شیوه نامه ی کمیته ی کارشناسی و کارگروه ملی زیارت، با اِعمال نظرات حاضران، با ارسال آن به کارگروه ملی برای تصویب نهایی موافقت شد.

همچنین سند پیشنهادی منشور جامع زیارت بررسی و مقرر شد این در دو بخش ملی و استانی و همچنین دستگاهی توسط دبیرخانه با همکاری اعضای مربوطه تدوین شود و استان های فارس و قم نیز مبتنی بر آن و بر اساس شرایط و ضوابط اختصاصی خود نسبت به تهیه ی برنامه ی جامع شامل پروژه ها و برنامه های اجرایی اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر