English

تشرف بیش از ۲۶۳ هزار زائر به بقاع متبرکه منطقه ترشیز

همزمان با سراسر کشور، بقاع متبرکه منطقه ترشیز( کاشمر، خلیل آباد و بردسکن) با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری میزبان بیش از 263 هزار زائر بود.

تشرف بیش از 263 هزار زائر به بقاع متبرکه منطقه ترشیز

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،ترشیز شامل شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن است  که یکی از مناطق گردشگر پذیر استان از نظر ظرفیت توریستی مذهبی به شمار می رود.

 طرح آرامش بهاری به منظور ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و میزبانی شایسته از زائران نوروزی در سطح ۱۱ بقاع متبرکه منطقه ترشیز برگزارشد.

از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری بیش از ۲۰۸ هزار زائر به امامزادگان سیدمرتضی(ع)، سیدحمزه(ع) و سید محمد(ع) کاشمر مشرف شدند که در این میان آستان مطهر امامزاده سیدمرتضی(ع) بیشترین آمار ماندگاری و حضور زائران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

این گزارش می افزاید: شهرستان های بردسکن و خلیل آباد نیز، هریک به ترتیب با حضور بالغ بر ۳۵ و ۲۰هزار زائر توانسته اند در این ایام خدمات رفاهی و مذهبی را به مسافران نوروزی ارائه دهند.

با اجرای این طرح، خدمات مختلفی ازجمله؛ برپایی خیمه معرفت، غرفه کودک و نوجوان، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره وقف و خانواده برای رفاه حال زائران برپاشد.

این گزارش حاکی است؛ از ابتدای طرح آرامش بهاری خدمات دیگری از جمله اسکان دهی مناسب، همراه با آشپزخانه عمومی، آبجوش صلواتی، ایستگاه سلامت، عابربانک و... به صورت ۲۴ساعته آماده پذیرایی از زائران بود.

گفتنی است این طرح برای ششمین سال پیاپی باهدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقا سطح فکری و فرهنگی زائران با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی در سطح ۱۱بقاع متبرکه شهرستان های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن برگزارشد.

خبرنگار افتخاری خبرگزاری موج از ترشیز کاشمر

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر