English

در نشست خبری هیات کوه نوردی اتفاق افتاد:

یکه تازی کوهنورد خراسانی برای صعود به بام جهان

نشست خبری هیأت کوه نوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی با موضوع صعود کوهنورد خراسانی به اورست برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، احمد زحمتکش در نشست خبری که در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار کرد:صعود به قله ۸ هزار و ۸۰۰ متری اورست یکی از آرزوی های کوهنوردان به نام دنیا است.

وی با اشاره به اینکه رده قهرمانی صعود به این قله مدال طلای جهان محسوب می شود،افزود:استان خراسان رضوی با ۷۰ سال فعالیت سازمان یافته از دهه ۵۰ صعود های برون مرزی خود را شروع کرده است،در این راستا طی سال های ۹۳ و ۹۴ چندین صعود برون مرزی موفق داشته ایم و توانسته ایم دو مدال بین المللی پلنگ برفی را از آن خود کنیم.

رئیس هیأت کوه نوردی و صعود های ورزشی خراسان رضوی با بیان اینکه این صعود در رویداد مشهد ۲۰۱۷ رقم خواهد خورد،عنوان کرد:جواد نوروزی کوهنورد با سابقه خراسان رضوی و مسوول کارگروه هیمالیا نوردی هیأت استان اکنون مصمم شده است تا با حمایت های صورت گرفته و سفری نزدیک به ۴۵ روز از هفته آینده برای صعود به اورست عازم کشور نپال شود.

جواد نوروزی مسوول کارگروه هیمالیا نوردی هیأت کوه نوردی و صعود های ورزشی استان در ادامه این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد مهدی عمیدی کوهنورد خراسانی فاتح اورست اظهار کرد: همواره خراسان رضوی در کشور از قطب های بزرگ کوه نوردی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تنها ایرانی هستم که با دعای مردم کشورم به اورست صعود می کنم،افزود:در سال ۹۶ و رویداد مشهد ۲۰۱۷ به دنبال این بودیم که بار دیگر این افتخار را با نام خراسان رضوی رقم بزنیم.

مسوول کارگروه هیمالیا نوردی هیأت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان خاطرنشان کرد:در این صعود یک تیم ۷ نفره عازم کشور نپال خواهند شد که ۳ نفر آنان از خراسان رضوی شامل من،مسوول روابط عمومی هیأت و مسوول کارگروه پزشکی،جستجو و نجات می باشند و همچنین ۴ نفر دیگر از استان های تهران،تبریز و زنجان هستند که در منطقه نپال برای صعود به قله لوتسه تلاش خواهند کرد.

نوروزی با اشاره به زمان عزیمت به کشور نپال برای صعود اورست تاکید کرد:۱۸ فروردین ماه جاری سفر ما به کشور نپال آغاز خواهد شد،در این راستا اواخر اردیبهشت و یا اوایل خرداد ماه این صعود رقم خواهد خورد.

مسوول کارگروه هیمالیا نوردی هیأت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان با ذکر این موضوع که ۳۰ سال است که ورزش کوه نوردی روی آورده،افزود:در ایران ۱۲ تا ۱۳ نفر می باشند که توانسته اند بر بام دنیا قدم بگذراند،در این راستا با دعای مردم این صعود به سرانجام خواهد رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر