English

بدون استفاده از ظرفیت زنان، مهار معضل کم‌آبی ممکن نیست / دستور رییس جمهور در مورد آزمون استخدامی، در راستای عدالت جنسیتی است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از برنامه‌های وزارت نیرو در زمینه به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی و تخصصی تقدیر و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی جامعه و نیز ایجاد توازن و تعادل بین کار و زندگی زنان شاغل از برنامه‌های اساسی دولت یازدهم بوده که وزارت نیرو در عمل به آن کارنامه قابل قبولی دارد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه(۱۱ تیر ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت نیرو در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از منابع آب و برق، بر نقش زنان در این فرهنگ‌سازی تأکید کرد و اظهارداشت: بهره‌گیری از توان زنان در اصلاح الگو و مدیریت مصرف، هدف اصلی انعقاد این تفاهم‌نامه است و امیدوارم با تشکیل کمیته مشترک راهبری، این تفاهم‌نامه در قالب یک برنامه ملی در راستای هم‌افزایی ظرفیت‌ها و هماهنگی اقدامات برای مدیریت مصرف اجرایی شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، همچنین به توضیح عملکرد معاونت تحت مسئولیتش پرداخت و اظهار داشت: در راستای عمل به ماده ٢٣٠ برنامه پنجم توسعه به شناسایی مشکلات و جلب توجه مسئولان به آن‌ها اقدام کرده و در همین راستا با شناسایی ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات به انعقاد تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه با دستگاه‌های اجرایی برای هم‌افزایی توان و ظرفیت‌ها و هماهنگی اقدامات پرداختیم. وی از برنامه‌های وزارت نیرو در زمینه به کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی و تخصصی تقدیر و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی جامعه و نیز ایجاد توازن و تعادل بین کار و زندگی زنان شاغل از برنامه‌های اساسی دولت یازدهم بوده که وزارت نیرو در عمل به آن کارنامه قابل قبولی دارد. مولاوردی همچنین از دستور رییس‌جمهور در به تعویق انداختن آزمون استخدامی تا تأمین شرط عدالت جنسیتی در سهمیه جذب دستگاه‌ها تقدیر و تشکر کرد و آن را گامی در جهت ارتقای سرمایه اجتماعی زنان به ویژه دختران جوان دانست. معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با اشاره به معضل کم‌آبی در کشور تأکید کرد: بدون بهره‌گیری از ظرفیت زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی کشور، تحقق اهداف و برنامه‌ریزی‌ها برای مهار معضل کم‌آبی ممکن نیست. گفتنی است؛ پیش از سخنان مولاوردی، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اما سهم اثرگذاری آنان در اداره جامعه بخصوص در عرصه خانواده بیشتر از سهم جمعیتی آنان است و مسئولیت‌پذیری زنان نیز در مسائل اجتماعی، خانوادگی و زیست محیطی بالاتر از مردان است و لذا به اثرات این تفاهم‌نامه برای مدیریت مصرف منابع آب و برق امیدوار هستیم.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر