English

ابلاغ دستورالعمل مشخص برای تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سراسر کشور

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر از تشکیل ۵ کارگروه برای تبدیل تشکل های شاهد و ایثارگر به اتاق فکر بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و گفت: دستورالعمل مشخص برای تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سراسر کشور ابلاغ می شود.

ابلاغ دستورالعمل مشخص برای تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری موج، نشست مقدماتی نخستین همایش تشکل های شاهد و ایثارگر سراسر کشور روز چهارشنبه ۶ مردادماه با حضور علی عباس کمری رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر و با حضور جمعی از دبیران تشکل های شاهد و ایثارگر در سالن همایش شهید رسول زاده برگزار شد.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در این جلسه با بیان اینکه تلاش این مجموعه از ابتدا اثبات توانمندی های ایثارگران بوده است، به شرح گزارشی از فعالیت های این مرکز در سال ۹۵ و برنامه های پیش روی آن پرداخت و گفت: در سال جاری تلاش کردیم تمام برنامه های مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در راستای شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» قرار بگیرد، اقتصاد مقاومتی صرفاً یک شعار نیست، بلکه یک نظریه علمی است که ادبیات آن باید در بخش های مختلف جامعه ایثارگری و کل جامعه ایران نهادینه شود.

کمری نخستین برنامه مهم مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر را ساماندهی بانک اطلاعاتی مرکز تشکل ها عنوان کرد و گفت: تشکل های شاهد و ایثارگر از نظر شرایط کاری چند دسته هستند؛ گروه اول تشکل هایی هستند که به صورت مشخص و دقیق ثبت شده اند و اساسنامه و برنامه های دقیقی دارند. گروه دیگر تشکل هایی هستند که گاهی فعالیت هایی انجام می دهند و در واقع فعالیت منسجمی ندارند و گروه سوم تشکل های در حال تأسیس هستند که نیاز به همفکری و مشاوره های لازم دارند.

وی ادامه داد: برنامه دیگر مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر تعیین یک دستورالعمل مشخص برای سراسر کشور است تا همکاران ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان های مختلف، بر اساس قانون و چهارچوب مشخصی با تشکل های شاهد و ایثارگر در تعامل باشند. از اقدامات دیگر این مرکز نیز می توان به ایجاد همکاری مناسب با وزارت کشور و سایر دستگاه های اجرایی خارج از بنیاد اشاره کرد.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در ادامه بر لزوم انسجام در فعالیت های تشکل های شاهد و ایثارگر تأکید کرد و گفت: حجت الاسلام والمسلمین شهیدی از ابتدای حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره بر اینکه تشکل های شاهد و ایثارگر باید اتاق فکر بنیاد باشند تأکید داشته اند و در همین راستا و برای هدایت تشکل ها به این سمت، اقدام به تشکیل ۵ کارگروه تخصصی کرده ایم.

کمری ادامه داد: این کارگروه ها شامل «تعاون و توانمندسازی ایثارگران»، «ارتقاء بهره وری و توسعه منابع انسانی»، «توسعه فرهنگی»، «حقوق و امور بین الملل» و «بهداشت و سلامت ایثارگران» هستند. در کنار این کارگروه ها، ۲ کارگروه فناوری اطلاعات و کارگروه اقتصادی نیز به صورت ستادی پیش بینی شده اند تا از طریق این کارگروه ها، پیشنهادات و مسائل مورد نظر تشکل های شاهد و ایثارگر به شکل منسجم به بنیاد منعکس شود.

وی گفت: بنیاد شهید در سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شده است و پس از گذشت این سال ها، نیاز به نوآوری و خلاقیت در دیدگاه ها وجود دارد و امروز از تشکل های شاهد و ایثارگر تقاضا داریم نظرات خود را راجع به چشم اندازی که بنیاد شهید و امور ایثارگران باید پیش رو داشته باشد، با دید استراتژیک و مدیریتی اعلام کنند.

گفتنی است در ادامه این نشست، جلیلی مشاور امور تشکل های مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر به ذکر موارد مرتبط با برگزاری نخستین همایش تشکل ها پرداخت.

در بخش بعدی این نشست نیز ۴ کمیسیون «حقوقی و امور بین الملل»، «اقتصاد مقاومتی»، «سلامت، بهداشت و درمان» و «فرهنگی، اجتماعی و ورزشی» با حضور تشکل های عضو تشکیل جلسه دادند تا پس از بررسی و آسیب شناسی، نظرات خود را درمورد برگزاری نخستین همایش تشکل ها ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر