English

پویش کوچک _ تنهاست رسماً آغاز شد

پویش کوچک - تنهاست از روز جمعه به طور رسمی آغاز شد.

پویش کوچک _ تنهاست رسماً آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، در مراسم آغازین این پویش که هر فرد صد ثانیه فرصت سخن گفتن داشت محمد سرشار گفت: ده سال پیش، در سال ۱۳۸۴، متأسفانه ۲۷۷۷۵ نفر از مردم ما در جاده‌ها کشته شدند. ده سال بعد، خودروهای‌ بیشتری وارد جاده‌های ما شدند. جمعیتمان بیشتر شد و باید سی و چند هزار نفر از ما در راه‌ها کشته می‌شدند، اما اتفاق دیگری افتاد.

مدیر شبکه کودک و نوجوان اضافه کرد: بیست هزار نفر از ما که باید می‌مردند، زنده ماندند و تلفات جاده‌ای به ۱۶۸۷۲ نفر کاهش یافت. چه کسی به ۲۰۰۰۰ نفر از ما عمر دوباره داد و اجازه نداد در جاده‌ها کشته شویم؟ آیا چیزی جز اراده تک‌تک ما، این تغییر بزرگ را شکل داد؟

وی ادامه داد: خداوند فرموده تقدیر ملت‌ها را عوض نمی‌کند مگر اینکه خودشان بخواهند.

محمد سرشار با یادآوری این موضوع که جمع شدن در اینجا برای این است که بگوییم آینده بهتری را برای جامعه‌مان می‌خواهیم، افزود: جمعی از بهترین هنرمندانمان کنار ما ایستاده‌اند تا یک بهبود بزرگ را رقم بزنیم.

مدیر شبکه کودک و نوجوان افزود: پویش کوچک _ تنهاست نماد این همت بلند برای بهتر شدن است. نگاه ما به فرداست و می‌خواهیم بخشی از آینده‌سازان انقلاب اسلامی را دریابیم. کوچک‌سالانی که قربانی آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و ممکن است استعدادهای آن به دلیل این محرومیت، شکوفا نشود.

وی ضمن غنیمت شمردن فرصتی که پویش کوچک _ تنهاست برای اندیشیدن در اختیار قرار می‌دهد خواست که درد قربانیان آسیب‌های اجتماعی را درد خود بدانیم و برای درمان آن به فکر باشیم.

سرشار گفت: می‌توانیم فکرها و اقداماتمان را با برچسب کوچک _ تنهاست در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم و دیگران را به شرکت در این کار خیر فرا بخوانیم.

وی اضافه کرد: شبکه کودک و نوجوان حامی تمام قد این پویش خواهد بود. امیدوارم ده سال دیگر، کسی روی این صحنه بیاید و از کاهش شگفت‌انگیز تعداد قربانیان آسیب‌های اجتماعی بگوید که چگونه به همت امروز ما، آینده نسلی عوض شد.

در این مراسم به ترتیب آقایان ابوالحسنی دبیر پویش، محمد سرشار مدیر شبکه کودک و نوجوان، ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، افتخاری مدیر کل پیش‌گیری و مشارکت‌های مردمی قوه قضاییه، دکتر فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، مجتبی عبدالهی معاون امور فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، ارجمندی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، بهرام عظیمی کارگردان و احمدی مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر و تهیه‌کننده خندوانه سخنرانی کردند.

       

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر