English

آموزش‌های پیش از ازدواج در انتظار تأمین اعتبارات

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت: تلاش کردیم آموزش‌های ۱۶ ساعته پیش از ازدواج را عملیاتی کنیم اما مطابق بررسی‌های صورت گرفته آموزش ۱٫۵ میلیون نفر در آستانه ازدواج، نیازمند صرف هزینه زیادی است که تأمین آن خارج از توان وزارت ورزش است.

آموزش‌های پیش از ازدواج در انتظار تأمین اعتبارات

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر صبحی در جلسه کمیسیون تخصصی ازدواج و تعالی خانواده گفت: در آذر ماه سال ۸۴ قانون تسهیل ازدواج تصویب شد و پس از تأیید شورای نگهبان در دی ماه همان سال برای اجرایی شدن آماده و وصول شد.

صبحی هدف این قانون را آماده‌سازی جوانان برای تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: در راستای این هدف صندوق اندوخته جوانان ایجاد شد تا از طریق این صندوق برای جوانان مستعد و واجد شرایط کمک هزینه‌های لازم پرداخت شود اما متأسفانه بدلیل تغییرات مدیریتی و ساختاری تحولاتی در صندوق اندوخته جوانان ایجاد و با نام دیگری شروع به فعالیت کرد. مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده افزود: در آبان ماه ۸۸ مصوب شد وزارت بهداشت با همکاری وزارت ورزش و جوانان و برخی دستگاه‌های دیگر آیین‌نامه آموزش‌های ۱۶ ساعته پیش از ازدواج را تدوین کنند که در این خصوص پس از پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شده پیش‌نویس این آیین نامه تدوین شده است اما در مرحله اصلاح راکد باقی مانده و اجرایی نشده است. صبحی ادامه داد: در زمان سازمان ملی جوانان وقت مسئله آموزش‌های پیش از ازدواج بر عهده سازمان مذکور قرار گرفت که پس از ادغام متولی این مهم اکنون وزارت ورزش و جوانان است. مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود عنوان کرد: ما در کشور شاهد کاهش ازدواج و افزایش طلاق به ویژه در یک سال اول ازدواج هستیم و از طرفی آسیب‌های اجتماعی دیگر نیز سلامت خانواده‌ها را به خطر انداخته است لذا دستگاه‌ها باید این نکته را در نظر داشته باشند که سلامت جامعه تا حد بسیار زیادی در گرو سلامت خانواده‌هاست و این مسئله باید در اولویت دستگاه‌های متولی و مرتبط با این حوزه باشد. صبحی قره ملکی همچنین با بیان اینکه دفتر ازدواج و تعالی خانواده در وزارت ورزش و جوانان متولی رسیدگی به مسائل مرتبط با این حوزه است، گفت: ما در سال ۹۵ تلاش کردیم آموزش‌های ۱۶ ساعته پیش از ازدواج را عملیاتی کنیم و در این باره نیز برنامه‌ریزی‌هایی در جهت شناسایی اساتید مجرب و تهیه بانک اطلاعاتی و همچنین گذراندن دوره‌های آموزشی لازم برای این اساتید انجام شد اما مطابق بررسی‌های صورت گرفته آموزش ۱٫۵ میلیون نفر در آستانه ازدواج نیازمند صرف هزینه بالایی است که تأمین آن خارج از توان این وزارتخانه بوده و ما نیازمند مساعدت و همکاری دستگاه‌های مرتبط و عضو کمیسیون هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی