English

فعالیت بیش از ۵ هزار سمن زنان در کشور

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهور گفت: در حال حاضر ۵۷۱۱ سمن زنان در کشور مشغول فعالیت هستند.

فعالیت بیش از ۵ هزار سمن زنان در کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، شهیندخت مولاوردی در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت که با حضور معاون اول رئیس جمهور و برخی از وزرای در کتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم در حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و برنامه ششم توسعه تلاش کردیم در جهت تحقق عدالت جنسیتی و ایجاد تعادل جنسیتی در زمینه‌هایی مانند بازار کار اقدام کنیم.

وی درباره سمن های ایجاد شده توسط زنان، مطرح کرد: در آغاز فعالیت دولت یازدهم ۱۶۷۷ سازمان مردم نهاد زنان داشتیم که در سال ۹۴ به ۲۳۳۳ سمن زنان افزایش پیدا کرد و در حال حاضر ۵۷۱۱ سمن زنان در کشور مشغول فعالیت هستند.

مولاوردی در مورد آسیب‌های حوزه زنان، تصریح کرد: در دولت یازدهم در جهت ترویج همکاری‌های شبکه‌ای، مشارکت در نظام تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و جریان‌سازی در زمینه تحقق عدالت جنسیتی و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تلاش کردیم. ما طرح‌ها و مطالعات زیادی داشتیم که مهم‌ترین آن تهیه اطلس زنان بود و علاوه بر آن گزارش‌های سیاستی را تبیین و تقدیم شورای عالی اشتغال کردیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به تلاش برای ایجاد حساسیت و جلب توجهات نسبت به حوزه زنان گفت: اقداماتی مانند برگزاری همایش‌ و نشست‌های تخصصی، حمایت از تولیدات فرهنگی، راه‌اندازی پرتال جامع زنان و خانواده و راه‌اندازی سامانه ۱۰۱ را در دستور کار قرار دادیم.

مولاوردی اضافه کرد: در زمینه‌ی شناسایی، هماهنگی و مدیریت ظرفیت‌ها و ایجاد همکاری‌های شبکه‌ای اقدام به انعقاد ۲۷ تفاهم‌نامه، ۴۵ موافقت‌نامه و ۸۰ پروژه در زمینه‌هایی مانند تحکیم بنیان خانواده از توان‌افزایی زنان مدیر کردیم. علاوه بر آن از برخی طرح‌ها و پروژه‌های سمن‌های حوزه زنان حمایت کردیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر