English

کارگاه تخصصی «معضلات حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی» در بیرجند برگزار می‌شود

مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان گفت: کارگاه تخصصی معضلات حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی ویژه سازمان مردم نهاد جوان از امروز تا ۴ شهریور ماه در بیرجند برگزار می شود.

کارگاه تخصصی «معضلات حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی» در بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، رضا حجتی اظهار داشت: یکی از برنامه اصلی اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان بحثتوانمندسازی سمن های جوان است که بخشی از این مهم در قالب کارگاه های تخصصی اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه این اداره کل تا کنون چندین کارگاه تخصصی ویژه سمن های جوان برگزار کرده است افزود: کارگاه تخصصی «معضل حاشیه‌نشینی، سکونتگاه‌های غیررسمی، محلات بحران‌خیز شهری و مشارکت اجتماعی جوانان» از امروز تا ۴ شهریور ماه جاری در استان خراسان جنوبی شهر بیرجند برگزار می شود.

حجتی در مورد اهداف این کارگاه گفت: مهمترین هدف در برگزاری این کارگاه بررسی و تبادل نظر در زمینه نقش، تاثیر و روش‌های ایجاد و یا گسترش مشارکت جوانان در مناطق حاشیه ای، سکونتگاه‌های غیر رسمی و محلات بحران خیز شهری است و همچنین مقرر است نمونه‌هایی عملی از توانمندسازی ساکنان مناطق محروم با روشهای مبتنی بر خودیاری توسط مجریان آنها ارائه و تشریح می‌شود.

مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان با بیان اینکه همواره کارگاه های تخصصی با مشارکت سمن های جوان فعال برگزار می شود اظهار کرد: این کارگاه نیز با مشارکت ۸۰ نفر از اعضای منتخب سمن‌های جوان سراسر کشور، مدرسانی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، کارشناسان وزارت راه و شهرسازی و فعالان اجتماعی به مدت ۲۰ ساعت برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری حداقل ۳۱ کارگاه دانش‌افزایی و ارتقای مهارت ویژه اعضاء سمن‌های جوان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر کارگاه‌های تخصصی ملی برگزاری حداقل ۳۱ کارگاه در سطح استانی و منطقه ای را با شرکت حدود سه هزار نفر

پیش بینی کرده ایم که موضوعات این کارگاه‌ها با نیازسنجی و نظر تشکل‌های جوانان هر استان انتخاب و امور اجرایی نیز به خود سمن‌های جوانان محول شده است.

حجتی هچنین وزارت ورزش و جوانان را به عنوان اصلی ترین بخش تامین کننده هزینه این کارگاه ها معرفی کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان ۵ میلیارد ریال اعتبار در قالب کمک به این موضوع اختصاص داده است و همچنین وظیفه نظارت بر حسن اجرای کارگاه ها را نیز بر عهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی