English

شورای امنیت در صدور بیانیه‌ محکومیت کودتا در ترکیه ناکام ماند

اعتراض مصر به بندهایی از بیانیه شورای امنیت درباره کودتای نافرجام در ترکیه، باعثشد که این شورا نتواند بیانیه‌ای در محکومیت کودتا صادر کند.

شورای امنیت در صدور بیانیه‌ محکومیت کودتا در ترکیه ناکام ماند

به گزارش خبر گزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند که مصر روز شنبه مانع از صدور بیانیه‌ شورای امنیت در محکومیت کودتای نافرجام در ترکیه شد.

واشنگتن بعد از رایزنی با آنکارا، روز جمعه پیشنهاد داده بود پیش‌نویس بیانیه‌ای که در آن بر ضرورت «احترام به دولتی که بر پایه دموکراسی در ترکیه انتخاب شده است» تأکید می‌کند، به رای گذاشته شود ولی مصر با درج این این جمله در بیانیه مخالفت کرد. مصر از اعضای غیردائمی شورای امنیت است و روابط آن با دولت ترکیه، به دلیل حمایت‌های «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه از گروه «اخوان‌المسلمین» در مصر، تیره شده است. قاهره این گروه را تروریستی معرفی کرده است. بر این اساس، مصر در نشست شورای امنیت خواستار لغو عبارت «دولتی که بر پایه دموکراسی انتخاب شده» از بیانیه این شورا شد. این مخالفت مصر، مانع از صدور بیانیه شورای امنیت که باید با اجماع اعضای پانزده‌گانه‌اش صورت گیرد، شد. در پیش‌نویس بیانیه کوتاه شورای امنیت، ضمن ابراز نگرانی این شورا از اوضاع ترکیه، «بر لزوم پایان دادن به بحران کنونی» تأکید شده است. در این بیانیه همچنین «همه طرف‌ها در ترکیه به احترام به دولت دموکراتیک در این کشور، خویشتن‌داری و خودداری از خشونت و خونریزی» دعوت شده‌اند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه