English

کشتار کودکان سوری به دست ائتلاف آمریکایی

جنایات وحشیانه جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه و پرواز غیرقانونی بر فراز سوریه و علیه غیرنظامیان بی‌گناه سوریه ادامه دارد.

کشتار کودکان سوری به دست ائتلاف آمریکایی

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت اعلام کرد: جنایات وحشیانه جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سوریه و پرواز غیرقانونی بر فراز سوریه و علیه غیرنظامیان بی‌گناه سوریه ادامه دارد و این ائتلاف در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۱۸ مرتکب کشتار جدیدی در روستای الشعفه در حومه دیر الزور شده و در آنجا خانه‌های مردم و دارایی‌های غیرنظامیان را بمباران شد.

طبق گزارش وزارت خارجه سوریه، این حمله موجب کشته شدن بیش از ۳۰ غیرنظامی که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند، شد و احتمال افزایش آمار قربانی‌ها به دلیل میزان بالای ویرانی‌ها وجود دارد.

دمشق این کشتارها را جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت خوانده  و تاکید کرد، سکوت کشورها و نهادهای بین‌المللی در برابر این حملات نشان می‌دهد که این کشورها تا چه حدی دورو و اهل نفاق هستند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد، این حملات دوباره برای تکمیل عملیات علیه حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه انجام می شود و همسو با حملات مکرر اسرائیل  که آخرین آنها در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸ علیه منطقه الکسوه واقع در جنوب دمشق انجام شد و نشانه دیگری از حمایت اسرائیل از گروه‌های تروریستی و تلاش برای طولانی کردن بحران در سوریه است.

دمشق در این دو نامه اقدام فوری شورای امنیت و کشورهای عضو سازمان ملل را برای توقف این حملات، محکومیت آنها، در پیش گرفتن مسئولیت بین‌المللی توقف نقض قوانین بین‌المللی، عمل به وظایف در حفظ صلح و امنیت جهانی و نیز اعمال حاکمیت قانون در سطح بین‌المللی خواستار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه