English

واکنش روسیه به خروج آمریکا از پیمان موشکی

رئیس جمهور روسیه گفت : مسکو به خروج آمریکا از پیمان(INF) دوجانبه منع استفاده از موشک‌های میان برد واکنش نشان میدهد.

واکنش روسیه به خروج آمریکا از پیمان موشکی

به گزارش خبرگزاری موج، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه (امروز)  از واکنش مسکو به خروج آمریکا از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» خبر داد و گفت: کشورش به رقابت تسلیحاتی جدید آلوده نمیشود.

رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در جمع مقام‌های دولتی در شهر سوچی گفت:«روسیه همچنان برای گفت‌وگو با شرکای آمریکایی بر سر پیمان دوجانبه منع استفاده از موشک‌های میان برد آمادگی دارد. این پیمان یکی از سنگ‌بناهای خلع سلاح هسته‌ای است. آمریکا باید با این موضوع با مسئولیت‌پذیری کامل برخورد کند. خروج واشنگتن از این پیمان نمی‌تواند بدون پاسخ باشد و بدون پاسخ هم نخواهد ماند».

پوتین در ادامه هشدار داد که این تهدید روسیه «توخالی» نخواهد بود. رئیس‌جمهور روسیه با یادآوری هشدار مسکو نسبت به خروج از «پیمان موشک‌های ضدبالستیک»گفت:«مایلم یادآوری کنم زمانی که آمریکا به صورت یکجانبه از پیمان موشک‌های ضد بالستیک کناره‌گیری کرد ما صادقانه و شفاف گفتیم که کاملا مقابله به مثل خواهیم کرد و این اقدام انجام شد. اکنون، روسیه دارای تسلیحات ما فوق صوت است که توانایی غلبه بر هر سامانه دفاع موشکی را دارد».

رئیس جمهور روسیه همچنین خواستار برداشتن «گام‌های محکم» از سوی مقام‌های دولتی و نظامی این کشور به منظور پاسخ به آمریکا در صورت خروج واشنگتن از پیمان منع موشک‌های بالستیک میان برد شد.

پوتین همچنین گفت مسکو اجازه نمی‌دهد هیچ طرفی روسیه را به یک مسابقه تسلیحاتی دیگر بکشاند بلکه برنامه آنها بر «توسعه متوازن» نیروهای دریایی، زمینی و هوایی متمرکز است.

پوتین با تاکید بر مدرن‌سازی سخت افزاری ارتش روسیه، گفت انتظار دارد نیروهای روسی با تجربه ای که از جنگ در سوریه کسب کرده‌اند تکنیک‌های نظامی تمرینی جدیدی را اتخاذ کنند.

رئیس جمهور روسیه ابراز امیدواری کرد «عقل سلیم» نتیجه داده و آمریکا به گفت‌وگو با روسیه در زمینه‌های ثبات استراتژیک و امنیت جمعی بر اساس «مسئولیت مشترک» ادامه خواهد داد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا ۲۷ اکتبر (۵ آبان) روسیه را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند.

این توافق که در سال ۱۹۸۷ میان دو کشور امضا شد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه