English

ترامپ:

ایران در حال حاضر یک ملت تروریست است

رئیس‌ جمهور آمریکا گفت: اگر شما نگاهی به ایران داشته باشید و اگر به آنچه که آن‌ها انجام می‌دهند نگاه کنید، [متوجه می‌شوید که] آنها در حال حاضر یک "ملت تروریست" هستند.

ایران در حال حاضر یک ملت تروریست است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه تلویزیونی ای‌پی‌تی‌ان لایو، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا، بامداد امروز در گفتگو با خبرنگاران بار دیگر ملت ایران را «ملتی تروریست» خطاب کرد.

او در اظهاراتی توهین‌آمیز علیه مردم کشورمان گفت: «اگر شما نگاهی به ایران داشته باشید و اگر به آنچه که آن‌ها انجام می‌دهند نگاه کنید، [متوجه می‌شوید که] آنها در حال حاضر یک "ملت تروریست" هستند.»

این در حالیست که رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر سعی کرده بود خود را طرفدار مردم ایران و حامی حقوق آنها (!) نشان دهد و در همین راستا، بارها در سخنرانی‌ها و بیانیه‌های خود از مردم ایران به عنوان ملتی متمدن و با فرهنگ یاد کرده بود اما با این اظهارنظر ثابت کرد آنچه در اظهارات فریبکارانه خود بر زبان می‌آورد متفاوت از آنچیزی است که به آن اعتقاد دارد.

ترامپ همچنین در مصاحبه خود با خبرنگاران در ادامه توهمات قبلی خود گفت: «تمام آنچه که من باید به شما بگویم این است که آن‌ها هم‌اکنون نسبت به زمانی که من به قدرت رسیدم بهتر شده‌اند. زمانی که من به قدرت رسیدم آن‌ها در یک مسیر بسیار بد حرکت می‌کردند. به نظرم در برخی از حیطه‌ها می‌تواند موارد مثبتی در رابطه با ایران روی دهد.»

این نخستین باری نیست که ترامپ به ملت ایران توهین می‌کند. او اواخر مهر ماه سال 96 نیز ساعاتی پیش از اعلام رسمی راهبرد خود در قبال ایران، در یک سخنرانی در جمع سیاستمداران محافظه‌کار آمریکایی (اینجا) ملت ایران را "تروریست" خواند.

ترامپ در این سخنرانی خطاب به افراد حاضر گفت: «امروز درباره ایران سخنرانی خواهم کرد؛ یک "ملت تروریست" مانند چند ملت معدود (تروریست) دیگر. فکر می‌کنم شنیدنش برای شما جالب باشد!»

رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته پس از آشوب‌های دیماه ۹۶ نیز در یک توئیت مداخله‌جویانه درباره مسائل داخلی ایران، در توهینی آشکار، ملت ایران را «گرسنه» خطاب کرد. وی همچنین مهرماه سال جاری در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک برای موفق جلوه دادن سیاست خود در قبال کشورمان مدعی شد مردم ایران پس از خروج آمریکا از برجام دیگر قادر به خرید نان نیستند!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه