English

بی توجهی پادشاه عربستان به وقایع اخیر کشورش

پادشاه عربستان در افتتاحیه دور جدید مجلس شورای این کشور ضمن بی توجهی به وقایع اخیر، ایران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرد.

بی توجهی پادشاه عربستان به وقایع اخیر کشورش

به گزارش خبرگزاری موج و به نقل از اسکای نیوز، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در این نشست که با حضور نمایندگان مجلس شورا و برخی مقامات عالی کشور از جمله ولیعهد، وزیر خارجه، مفتی اعظم عربستان و چندین شاهزاده سرشناس سعودی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که بتواند کشور را به دور از افراط‌گری و با میانه‌روی رهبری کند.

او گفت: جوانان نقش اساسی در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای کشور دارند و ما امیدواریم که همه از جمله زنان جامعه بتوانند به تمام حقوق خود براساس شرع مقدس اسلام برسند.

بن سلمان با اشاره به برنامه‌های اقتصادی کشورش گفت که عربستان در حال عبور از یک مرحله حساس و برنامه توسعه‌ای است که تحت اداره ولیعهد به خوبی پیش می‌رود.

وی در ادامه این سخنرانی براساس عرف همیشگی سخنرانی پادشاهان سعودی در چنین مراسم‌هایی، به مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت که قضیه فلسطین همچنان اولویت اصلی برای عربستان سعودی است و این کشور در کنار ملت فلسطین برای تحقق آرمان‌های آن‌ها ایستاده است.

او سپس به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: عربستان با تمام توان از مردم یمن در مقابل "شورشیانی که مورد حمایت ایران هستند" خواهد ایستاد.

سلمان بن عبدالعزیز سپس ایران را به دخالت در امور کشورهای منطقه و بی ثبات کردن منطقه متهم کرد و گفت که "از ایران می‌خواهیم به چنین رفتارهایی پایان دهد"!

او همچنین از جامعه جهانی خواست تا مانع آنچه که "آشوب‌گری و حمایت از تروریسم" از سوی ایران خواند، بشوند.

پادشاه عربستان در مورد سوریه نیز گفت که این کشور خواهان توقف جنگ در سوریه است و از جامعه جهانی می‌خواهد تا به حل این بحران کمک کنند تا مردم سوریه بتوانند به کشورشان بازگردند.

بن سلمان همچنین روابط با عراق را دوستانه خواند و گفت که به دنبال ارتقای این روابط است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه