English

تلاش سه کشور اروپایی برای تحقق ساز و کار مالی با ایران

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز( دوشنبه ) با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی آلمان - انگلیس و فرانسه در مورد ساز و کار مالی ویژه باایران گفت و گو خواهد کرد.

تلاش سه کشور اروپایی برای تحقق ساز و کار مالی با ایران

به گزارش خبرگزاری موج، خبرنگار روزنامه « وال استریت ژورنال » در بروکسل با انتشار توییتی در حساب کاربری خود از این دیدار خبر داد و تاکید کرد که هرچند نمی توان دستیابی به راه حلی در مورد کانال مالی ویژه برای تسهیل تجارت با ایران را از این جلسه انتظار داشت اما چنین نشست هایی از تلاش مقامات اروپایی برای تحقق این طرح حکایت دارد. 
 به رغم تلاش های آمریکا برای از بین بردن توافق هسته ای، دیگر طرف ها یعنی کشورهای اروپایی، چین و روسیه به این توافق پایبند مانده اند.
اتحادیه اروپا در تلاش است تا تحریم های غیرقانونی آمریکا را از راه های مختلفی چون قانون انسداد و به راه انداختن ساز و کار مالی ویژه برای تسهیل تجارت با ایران، بی اثر کند. 
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه از توافق هسته ای خارج شد و تحریم های ضدایرانی ای که به موجب این توافق لغو شده بودند را طی دو مرحله در مرداد و آبان ماه، بازگرداند.
ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم های یکجانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر وهمراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه