English

هشت قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی به تصویب رسید

مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه شب هشت قطعنامه علیه اسرائیل صادر کرد.

هشت قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری موج ،  پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره از تصویب هشت قطعنامه علیه اسرائیل  در جمعه شب  خبر داد  که از این تعداد، هفت قطعنامه به نفع فلسطین و دربردارنده حقوق مردم آن است. قطعنامه هشتم نیز بر لزوم عقب نشینی اسرائیل از بلندی‌های جولان که از سال ۱۹۶۷ آن را اشغال کرده است تاکید دارد.

مضمون هشت قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی

  • قطعنامه اول که درباره سوریه است بر لزوم عقب نشینی اسرائیل از بلندی‌های جولان که از سال ۱۹۶۷ در اشغال اسرائیل قرار دارد تاکید می‌کند. بسیاری از کشور‌ها با این قطعنامه موافقت کردند.
پیش نویس این قعطنامه مورد تایید ۱۵۱ کشور و اعتراض دو عضو دیگر یعنی آمریکا و اسرائیل قرار گرفت و ۱۴ کشور هم رای ممتنع دادند.
نیکی هیلی نماینده واشنگتن در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد کشورش روز جمعه علیه پیش نویس قطعنامه سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره جولان رای خواهد داد.
اما هفت قطعنامه دیگر به فلسطین مربوط است. قطعنامه نخست درباره کمک‌های بین المللی به فلسطینی‌ها با ۱۶۱ رای در برابر اعتراض دو عضو تصویب شد و هشت کشور رای ممتنع دادند.
  • قطعنامه دوم درباره آوارگان فلسطینی و حقوق مشروع آن‌ها به موجب قوانین بین المللی با تایید ۱۵۵ کشور و اعتراض ۵ کشور و رای ممتنع ده کشور دیگر مواجه شد.
  • قطعنامه سوم درباره اهمیت نقش آژانس امدادرسانی و اشتغال آوارگان فلسطینی -آنروا- ۱۵۸ رای مثبت و اعتراض ۵ کشور را به دست آورد و ۷ کشور رای ممتنع دادند.
  • قطعنامه چهارم پیرامون دارایی‌های ملت فلسطین ۱۵۵ رای مثبت به دست آورد. ۵ کشور به آن اعتراض کردند و ۱۰ عضو نیز رای ممتنع دادند. این در حالی است که قطعنامه پنجم در مورد عدم مشروعیت شهرک سازی‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از موافقت ۱۵۳ کشور، اعتراض ۵ کشور و رای ممتنع ۱۰ کشور دیگر برخوردار شد.
  • قطعنامه ششم درباره اقدامات اسرائیل و پیامد‌های آن برای حقوق بشر فلسطین بود که ۱۵۳ کشور به آن رای مثبت دادند و ۶ کشور اعتراض کردند و ۹ کشور رای ممتنع دادند.
  • قطعنامه هفتم در مورد استحقاق ملت فلسطین برای دستیابی به حمایت بین المللی با رای اکثریت ۱۵۴ کشور و اعتراض ۵ و رای ممتنع ۱۰ عضو مواجه گردید.
رای گیری درباره این قطعنامه‌ها در چندین نشست در طول روز جمعه انجام شد به همین دلیل تعداد حاضران در هر جلسه متفاوت بود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه