English

معاونان وزیر خارجه سوریه:

کشورهای دشمن سهمی در بازسازی سوریه ندارند

معاونان وزیر خارجه سوریه عنوان کرد: کشورهای دشمن ملت سوریه سهمی در بازسازی این کشور نخواهند داشت.

کشورهای دشمن سهمی در بازسازی سوریه ندارند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ایمن سوسان، از معاونان وزیر خارجه سوریه اظهار کرد: اولویت دولت سوریه در مرحله آتی بازسازی کشور است اما کشورهای دشمن سهمی در این عملیات نخواهند داشت.

وی افزود: ملت سوریه قبل از هر شخص دیگری شایسته مشارکت در بازسازی کشورشان هستند و به همین دلیل تمامی عوامل تشویقی برای مردم سوریه برای بازگشت به کشورشان ارائه می‌شود.

سوسان از تاجرانی که به دلیل تروریسم و شرایط سوریه ناگزیر به ترک این کشور شده بودند خواست تا به کشور بازگشته و در راه‌اندازی چرخه تولید آن سهیم باشند.

این مقام سوری در ادامه تصریح کرد: فضای بین‌المللی با وجود دروغ پراکنی‌ها و تهمت زدن‌ها تغییر کرده است و سوریه در حال حاضر محیط مناسبی برای سرمایه گذاری در تمامی زمینه‌ها به شمار می‌رود.

معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: دفتر پیگیری امور اقتصادی در بازسازی وابسته به وزارت خارجه سوریه از زمان تأسیس در سپتامبر ۲۰۱۷ هزاران نامه دریافت کرده و درخواست‌های دست کم ۴۰۰ شرکت مورد بررسی قرار گرفته است، شرکت‌هایی که از کشورهای مختلف بویژه روسیه، چین، هند و نیز شرکت‌های وابسته به مهاجران سوری در خارج هستند.

وی تاکید کرد: سوریه مدتی است توجه به شرق را رویکرد خود قرار داده، چراکه کشورهای غربی که همیشه شریک اقتصادی اول سوریه بوده‌اند دیگر اعتباری ندارند و قابل اعتماد نیستند و به همین دلیل دمشق نیاز به شریک‌های مورد اعتماد دارد که بویژه در سختی‌ها کنار سوریه بایستند.

سوسان گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در یک بلوک ضد سوریه نیستند، چرا که بسیاری از شرکت‌های اروپایی، از جمله شرکت‌های اسپانیایی و ایتالیایی برای سرمایه گذاری در داخل سوریه درخواست داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه