English

لاوروف:

روسیه آماده مذاکره با آمریکا برای حفظ پیمان‌ های نظامی است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما آمادگی خود را برای حفظ پیمان‌ های نظامی و انجام مذکرات در این باره اعلام کرده‌ایم اما تا آنجا که مشخص است، تصمیم آمریکا نهایی است.

روسیه آماده مذاکره با آمریکا برای حفظ پیمان‌ های نظامی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو همچنان آماده گفت‌وگو با شرکای آمریکایی درباره حفظ پیمان منع تسلیحات اتمی میان برد و پیمان نیواستارت است.

وی امروز (جمعه) پس از گفت‌وگو با توماس گرمینگر، دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا در مسکو گفت: ما به حفظ پیمان 1987 علاقه‌مندیم و از اظهار نظر آمریکا برای خروج از پیمان نگرانیم.

وی ادامه داد: ما آمادگی خود را برای حفظ این پیمان و انجام مذکرات در این باره اعلام کرده‌ایم اما تا آنجا که مشخص است، تصمیم آمریکا نهایی است. به زودی آن را رسما اعلام می‌کند و یک شمارش معکوس شش ماهه آغاز می‌شود.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: مسکو همچنان آماده است تا حتی پس از انقضای معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک نیواستارت هم آن را ادامه دهد اما برای به رسمیت شناختن این احتمال، ضرورت دارد تا مشکلات موجود مرتبط با تحقق این توافق را رسیدگی کنیم.

وی گفت: مسکو به تلاش برای انجام مذاکرات ادامه داده چه در زمان باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا و چه در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده. ما مرتبا پیشنهاد برقراری کانال‌های ارتباطی را برای انجام مذاکرات می‌دهیم و به دنبال آغاز مذاکرات درباره پیمان 1987، استارت و معاهده موشک‌های ضد بالستیک هستیم. مسکو به از سرگیری فرمت‌های مختلف در مذاکرات با واشنگتن درباره ثبات استراتژیک پس از انتخابات کنگره تمایل دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه