English

هشدار حماس کارساز شد/رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی و طرح آتش‌بس غزه را مطرح کرد

مقامات حماس فقط تا روز پنجشنبه (امروز) به رژیم صهیونیستی مهلت داده بودند که اجازه انتقال منابع مالی از قطر را صادر کند. حماس تهدید کرده بود در غیر اینصورت، تظاهرات در مرز غزه همزمان با راهپیمایی جدید روز جمعه به نام «راهپیمایی عظیم بازگشت» افزایش چشمگیری خواهد یافت.

هشدار حماس کارساز شد/رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی و طرح آتش‌بس غزه را مطرح کرد

به گزارش خبرگزاری موج، در حالی که مقامات رژیم صهیونیستی از جمله نخست‌وزیر، پیشتر با هرگونه آتش‌بس با جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در نوار غزه مخالفت می‌کردند اما اکنون گفته می‌شود تل‌آویو در برابر مقاومت فلسطینی‌ها عقب‌نشینی کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی می‌گویند که تل‌آویو ضمن پذیرش طرح پیشنهادی مصر جهت برقراری آتش‌بس طولانی مدت با حماس، امتیازات بیشتری در مقایسه با قبل، به نوار غزه خواهند داد.

شبکه «آی24 نیوز» در این رابطه گزارش داد که رژیم اسرائیل با انتقال منابع مالی از سوی قطر به حماس برای پرداخت حقوق کارمندان و نیروهای ادارات دولتی در غزه موافقت کرده است.

بر این اساس، قطر و رژیم صهیونیستی همچنین توافق کرده‌اند که سازوکاری برای ممانعت از استفاده‌شدن این پول‌ها در مقاصدی غیر از پرداخت حقوق، ایجاد کنند.

این خبر در حالی است که مقامات حماس فقط تا روز پنجشنبه (امروز) به رژیم صهیونیستی مهلت داده بودند که اجازه انتقال منابع مالی از قطر را صادر کند. حماس تهدید کرده بود در غیر اینصورت، تظاهرات در مرز غزه همزمان با راهپیمایی جدید روز جمعه به نام «راهپیمایی عظیم بازگشت» افزایش چشمگیری خواهد یافت.

نتانیاهو

شاخ رژیم صهیونیستی شکست

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده بود که هرگز از حماس اولتیماتوم دریافت نمی‌کنند و با توجه به منافع امنیتی اسرائیل عمل خواهند کرد.

وبگاه «عروتص شوع» نیز در گزارشی نوشت که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در راستای این توافق آتش‌بس، پذیرفته که امتیازات بیشتری را به نوار غزه بدهد.

بر این اساس، لیبرمن با افزایش محدوده ماهیگیری فلسطینی‌ها در ساحل غزه به میزان 9.5 کیلومتر از شمال و 14.5 کیلومتر از جنوب موافقت کرده است.

این وبگاه به نقل از لیبرمن نوشت که در جلسه روز گذشته کابینه (چهارشنبه) بیشتر وزیران با نظر نتانیاهو برای وارد کردن ضربه‌ای سخت به حماس مخالف بوده و خواستار پذیرش طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس با نوار غزه شدند.

این در حالی است که خود لیبرمن نیز تا چند روز پیش موضعی همسان با نخست‌وزیر این رژیم داشته و معتقد بود که نه تنها توانایی لازم برای حمله‌ای همه‌جانبه به غزه را دارند بلکه بدون ضربه‌ای سخت به حماس، نمی‌توان توافق آتش‌بس را پذیرفت.

پیشتر نیز (4 آبان 97) گزارش‌های تایید نشده‌ای مبنی بر حصول توافق آتش‌بس با میانجی‌گری مقامات اطلاعاتی مصر، بین رژیم صهیونیستی و حماس، توافق منتشر شده بود.

طی ماه‌های اخیر وضعیت نوار غزه به خاطر تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در جریان تظاهرات بزرگ راهپیمایی بازگشت در مناطق مرزی و همچنین پدیده بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا تشدید و متشنج شده است.

در آخرین درگیری جدی بین غزه و رژیم صهیونیستی، بامداد 18 مرداد گروه‌های مقاومت فلسطینی در واکنش به حملات هوایی شدید جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه، بیش از 200 راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه شلیک کردند. در حملات صهیونیست‌ها به غزه، سه نفر از جمله یک مادر و طفل خردسالش، به شهادت رسیده و 11 نفر زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

راهپیمایی‌ بازگشت از 30 مارس 2018 (10 فروردین 1397) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله استفاده می‌کند و تا به امروز بیش از 195 فلسطینی در این راهپیمایی‌ها به شهادت رسیده‌اند و تعداد مجروحان بالای 21 هزار نفر است. حماس اعلام کرده، راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف موردنظر ادامه پیدا خواهد کرد و دامنه زمانی ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه