English

مرکل قصد ندارد ریاست حزب دموکرات مسیحی را بر عهده بگیرد

صدر اعظم آلمان قصد ندارد که بار دیگر ریاست حزب دموکرات مسیحی (CDU) را بر عهده بگیرد.

مرکل قصد ندارد ریاست حزب دموکرات مسیحی را بر عهده بگیرد

به گزارش خبرگزاری موج، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان قصد ندارد که بار دیگر ریاست حزب دموکرات مسیحی (CDU) را بر عهده بگیرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش‌ها حاکی از این است که در نتیجه نه چندان مطلوب انتخابات ایالتی هسن، از مرکل خواسته شده تا از ریاست حزب کناره‌گیری کند. با این حال رسانه‌های آلمانی اعلام کردند مرکل اگرچه قصد ندارد در انتخابات حزبی که ماه دسامبر برگزار می‌شود، شرکت کند اما همچنان صدراعظم باقی خواهد ماند. این نخستین بار است که موضوع صدراعظمی آلمان از ریاست حزب از هم جدا می‌شوند.

این در حالی است که در جریان انتخابات ایالتی دیروز در ایالت هسن، حزب دموکرات مسیحی به رهبری مرکل اگر چه توانست بیشترین میزان رای را کسب کند اما آرای به دست آمده در مقایسه با دور قبل، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت. دیگر متحدان مرکل در حزب سوسیال دموکرات  (SPD) هم در جایگاه دوم قرار گرفته‌‌اند.

چندی پیش هم در جریان انتخابات ایالت بایرن، حامیان مرکل نتوانستند نتیجه مطلوبی کسب کنند. انتظار می‌رود که فشارها بر حزب دموکرات‌ مسیحی از جانب سوسیال‌دموکرات‌ها که هم‌اکنون در دولت ائتلافی حضور دارند، افزایش یابد. «آندرا نالز» رئیس سوسیال‌دموکرات‌ها تهدید کرده است که در صورتی که در سیاست موجود پیشرفتی وجود نداشته باشد، از دولت ائتلافی خارج خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه