English

ضرر رنو از تحریم ایران و کاهش فروش در بازارهای ایران

شرکت خودروسازی رنو فرانسه چند روز پس از اعلام کاهش ۶ درصدی درآمد خود و از دست دادن بازار‌های نوظهور ایران با ۸/۴ درصد کاهش به ۱۱.۴۱ میلیارد دلار رسیده است.

ضرر رنو از تحریم ایران و کاهش فروش در بازارهای ایران

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از بلومبرگ، شرکت خودروسازی رنو فرانسه چند روز پس از اعلام کاهش ۶ درصدی درآمد خود در سه ماهه سوم سال جاری میلادی اعلام کرد که درآمدش در پی از دست دادن بازار‌های نوظهور از جمله ایران با ۸/۴ درصد کاهش به کمی بیش از ۱۰ میلیارد یورو ۱۱.۴۱ میلیارد دلار رسیده است. 

طبق گزارش این خودروساز فرانسوی، این شرکت در سه ماهه منتهی به ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) با کاهش فروش خودرو در هند، آرژانتین و ترکیه مواجه شده و خروج از بازار ایران نیز مزید بر علت شده است تا درآمد بخش خودروسازی آن ۸/۴ درصد کاهش یابد.بر اساس این گزارش، ثبت‌نام  خودروهای رنو در خارج از اروپا در سه ماهه سوم سال جاری ۱۰ درصد کاهش یافته است.

رنو در اواخر ماه ژوئیه اولین ماه از سه ماهه سوم ۲۰۱۸ اعلام کرد که در راستای اجرای تحریم‌های آمریکا فعالیت خود در ایران را متوقف کرده و به دنبال بازارهای جدیدی برای محصولات خود خواهد گشت. اما به نظر می‌رسد که این شرکت خودروسازی چندان در این زمینه موفق نبوده است.

طبق گزارش بلومبرگ، کاهش درآمد شرکت رنو بیشتر از آنچیزی است که قبلا پیش‌بینی شده بود و اکنون در پی کاهش تقاضا در ترکیه، آرژانتین و هند و خروج از بازار پررونق ایران، درآمد آن به پایین‌ترین سطح در سه سال اخیر رسیده است.شرکت رنو در سال ۲۰۱۷ پس از اجرای برجام، ۱۶۲ هزار خودرو در ایران فروخت که در مقایسه با سال ۲۰۱۶ یک رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه