English

تلاش ژاپن برای بازگرداندن ربوده شدگان ژاپنی از سوی کره شمالی

دبیر کابینه ژاپن امروز متعهد شد تا از هیچ تلاشی برای تضمین بازگشت تمام شهروندان ژاپنی ربوده شده از سوی کره‌شمالی دریغ نکند.

تلاش ژاپن برای بازگرداندن ربوده شدگان ژاپنی از سوی کره شمالی

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یوشیهیده سوگا، دبیر کابینه ژاپن که وزیر ربوده شدگان ژاپنی شده هم هست، با رئیس انجمن خانواده‌های ربوده شده و رئیس گروه سوکوکای میاگی که برای حل فوری این مساله لابی می‌کند، در سکونتگاه نخست‌وزیر ژاپن دیدار کرد.

به گزارش ان‌اچ‌کی، تتسوئو آندو، رئیس گروه سوکوکای میاگی طوماری با امضای بیش از ۷۰ هزار تن از مردم را تحویل داد که خواستار بازگشت فوری ربوده‌شدگان شده‌اند. این شهروندان ژاپنی، بیش از ۱۰ سال پیش در استان میاگی در شمال ژاپن ربوده شدند.

دبیر کابینه ژاپن تاکید کرد: فعالیت‌های شما درباره این طومار یک انگیزه مهم برای حل مشکل خواهد شد. با توجه به افکار موجود در قلب تمامی مردم و یاد هر کدام از اعضای خانواده این قربانیان، من قول می‌دهم تا نهایت تلاشم را به کار ببندم تا تک تک قربانیان به خانه بازگردند.

به گفته توکیو، ۱۷ تبعه ژاپنی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی توسط نیروهای امنیتی کره‌شمالی ربوده شدند و حدود ۹۰۰ تن دیگر هم در شرایطی که می‌تواند با مداخله کره‌شمالی بوده باشد، ناپدید شدند. پیونگ‌یانگ به ۱۳ مورد آدم‌ربایی از شهروندان ژاپنی اذعان دارد که پنج تن از آنان به ژاپن بازگشتند و تاکید دارد که هشت فرد باقیمانده مرده‌اند. گمان می‌رود برخی از این شهروندان ژاپنی برای هدف گرفتن هویت‌شان و استفاده از آن برای عوامل نفوذی کره‌شمالی در کره‌جنوبی قربانی شده‌اند. گمان می‌رود مابقی ربوده‌شدگان به پرسنل اطلاعاتی کره‌شمالی زبان ژاپنی آموزش داده باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه