English

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی با اعلام خبر لغو تحریم خریداران نفت ایران

تحلیل‌گران معتقدند آمریکا قصد دارد دست از موضع سخت خود در قبال خریداران نفت ایران بردارد و این کشورها را از تحریم‌های ضد ایرانی خود مستثنی کند.

کاهش قیمت نفت در بازار جهانی با اعلام خبر لغو تحریم خریداران نفت ایران

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال(یو پی آی) از زمان آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران، کشورهایی که نفت ایران را خریداری می کردند هم از سوی دولت ترامپ تهدید به تحریم شدند حال به نظر می رسد آمریکا قصد دارد از موضع سخت خود در قبال خریداران نفت ایران کوتاه بیاید. این در حالی است که از زمان اعلام این خبر قیمت های نفت در بازار جهانی کاهش یافته است.

صبح روز دوشنبه قیمت‌های برنت بیش از 50 سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت 83.60 دلار معامله شد. این کاهش قیمت پس از آن ایجاد شد که گزارشاتی انتشار یافت که دولت ترامپ به طور کامل مانع از صادرات نفت ایران زمانی که تحریم‌های ضد ایرانی‌اش در چهار نوامبر اجرایی خواهد شد، نمی‌شود.

تحلیلگران در کامرس بانک می‌گویند: به نظر می‌آید آمریکا قصد دارد دست از موضع سخت خود در قبال خریداران نفت ایران بردارد. همچنین به نظر می‌آید که مشتریان بزرگ نفت ایران فرصتی خواهند یافت تا جایگزینی برای واردات نفت خود تا زمانی بیابند که بتوانند خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا که در ماه مه همزمان با خروج از توافق هسته‌ای اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران را باز می‌گرداند گفته است که هدف از تحریم‌های نفتی علیه تهران تلاشی برای منزوی کردن این کشور و اجبار آنها به مذاکره برسر یک توافق هسته‌ای جدید است. اجرایی شدن این تحریم‌ها سبب خواهد شد صادرات نفت ایران یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

این مساله نگرانی‌هایی را درباره منبع تامین نیازهای نفتی جهان ایجاد کرده و سبب شده است قیمت نفت برنت به 86 دلار برسد که بالاترین نرخ از سال 2014 به شمار می‌آید.

به گزارش یو پی آی گزارشات مبنی بر موضع نرم‌تر در قبال ایران و اخباری از عربستان سعودی و روسیه که می‌توانند کاهش صادرات نفت ایران را جبران کنند سبب شده تا قیمت آن تا حدودی کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی