English

معاون وزیرخارجه روسیه تاکید کرد

اردوگاه "الرکبان" استراحتگاه تروریست‌هاست/ پناهجویان سوری مناطق اسکان دائمی ندارند

معاون وزیر خارجه روسیه حضور آمریکاییان در منطقه "التنف" که اردوگاه "الرکبان" در آن واقع است را غیرقانونی دانست و گفت آمریکا باید از منطقه التنف سوریه خارج شود. اردوگاه "الرکبان" به استراحتگاه تروریست‌ها تبدیل شده. این منطقه باید به مناطق اسکان دائمی پناهجویان سوری تبدیل شود.

اردوگاه "الرکبان" استراحتگاه تروریست‌هاست/ پناهجویان سوری مناطق اسکان دائمی ندارند

به گزارش خبرگزاری موج، "سرگئی ورشینین" معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «نووستی» تاکید کرد، مقامات مسکو اصرار دارند که آمریکا باید از منطقه التنف سوریه خارج شده و اردوگاه "الرکبان" باید تخلیه و از بین برود. اردوگاه "الرکبان" در منطقه‌ای واقع شده که به طور غیرقانونی از سوی آمریکاییان کنترل می شود. آمریکایی‌ها باید از آنجا بروند. آنها قصد ندارند از منطقه خارج شوند و نتیجه آن شده که این اردوگاه از دسترس خارج است. متاسفانه بر اساس برخی اطلاعات، در منطقه التنف تروریست‌ها و داعشی‌ها حضور داشته و از شرایط امن آن برای تغییر شیفت و استراحت استفاده می‌کنند و این مسئله بسیار شرم‌آور است.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، این اردوگاه در نهایت امر باید از بین برود و پناهجویان سوری به مناطقی که بتوانند زندگی دائم داشته باشند بازگردند. این مسئله کاملا امکان پذیر است، ولی باز هم مسئله سوال بزرگ و مشکل بزرگ این است که این منطقه تحت کنترل آمریکایی‌ها قرار دارد.

ورشینین تاکید کرد، آمریکا باید تضمین دهد آنهم نه فقط در کلام که کاروان‌های کمک‌های انسان دوستانه به اردوگاه الرکبان دسترسی داشته باشند. وی توضیح داد: «کاروان‌های انساندوستانه مجبور هستند برای رسیدن به این اردوگاه از منطقه‌ای به وسعت 55 کیلومتر که تحت کنترل آمریکایی‌هاست عبور کنند. در اینجا ضروری است تا تضمین داده شود که در طول مسیر مانعی برای این کاروان‌ها به وجود نخواهد آمد. در حال حاضر مذاکراتی در این باره از جمله از سوی سازمان ملل در حال انجام است. ولی تضمین این مسئله بسیار دشوار است برای اینکه چنین تضمینی نباید تنها در کلام باشد و لازم است تا اعتماد متقابل در این زمینه بوجود آید.»

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که اطلاع دارد که تماس‌های بین سازمان ملل و دولت سوریه در رابطه با اینکه اولاً وضعیت انسانی در این اردوگاه تسهیل شده، امکان دسترسی محموله‌های انسان دوستانه به آن فراهم شود و در ثانی، در نهایت امر این اردوگاه تخلیه و از بین برود، جریان دارد.

لازم به یادآوری است که اردوگاه پناهجویان که در حال حاضر حدود 50 الی 60 هزار نفر از پناهجویان سوری در آن زندگی می کنند، در جنوب سوریه قرار داشته و تحت کنترل ائتلاف آمریکایی و مخالفان مسلح سوری مورد حمایت آنهاست. در خطوط مرزی این منطقه واحدهای ارتش سوریه مستقر هستند. مقامات مسکو و واشنگتن یکدیگر را متهم می‌کنند که مانع از دسترسی کمک‌های انساندوستانه سازمان ملل به این منطقه شده‌اند.

پیش از این "رابرت وود" نماینده دائم آمریکا در کنفرانس خلع سلاح در وین در تفسیر امکان خروج نظامیان آمریکایی از مناطق جنوبی سوریه که اردوگاه "الرکبان" در آن قرار دارد، اعلام کرد که ایالات متحده حضور خود در سوریه را تا زمانی که رئیس جمهور دونالد ترامپ لازم بداند، ادامه خواهد داد.

ایجاد امنیت بلندی‌های جولان با استقرار نیروهای دولتی سوریه و پلیس نظامی روسیه

سرگئی ورشینین در باره توافقات صورت گرفته درباره منطقه کاهش تنش جنوبی در سوریه گفت، حضور پلیس نظامی روسیه و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در منطقه بلندی‌های جولان، بهترین راه برای کاهش نگرانی مقامات اسرائیلی است. در حال حاضر اوضاع در مناطق مرزی سوریه و اسرائیل (سرزمین اشغالی) آرام است. نمونه بارز آن بلندی‌های جولان است که تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه قرار داشته و پست‌های کنترل پلیس نظامی روسیه در آنجا دایر و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل نیز به منطقه بازگشته‌اند. این مسائل پیشرفت زیادی است و بهترین تضمین برای کاهش نگرانی اسرائیل از وضعیت امنیتی منطقه است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین ابراز عقیده نمود که ایران و اسرائیل باید به توافق برسند، هرچند این مسئله در دورنمای نزدیک غیر قابل تصور است. وی افزود: «مسئله این است که دو طرف باید در نهایت امر برای حل مشکلات به مذاکره پرداخته و به توافق برسند و این مسئله به نفع منطقه است. هرچند دورنمای نزدیکی برای آن قابل تصور نیست ولی به عقیده من این اقدام غیرقابل اجتناب است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی