English

در دفاع از اقدامات ایران در سوریه مطرح شد؛

مقابله ایران با تروریست‌ها در سوریه قانونی است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: مبارزه ایران با تروریست‌ها در سوریه کاملا قانونی است.

مقابله ایران با تروریست‌ها در سوریه قانونی است

به گزارش خبرگزاری موج، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: درباره حملات موشکی اخیر ایران در شرق فرات در سوریه در واکنش به حادثه تروریستی اهواز باید تأکید کنم که نیروهای ایران کاملا قانونی و به خواست مستقیم دولت سوریه در این کشور بوده و به ما در مبارزه علیه تروریسم کمک می‌ کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارای اختیار حقوقی کاملی برای انتشار بیانیه درباره این موضوع است. به آژانس اعتماد کافی داریم و این نهاد مشغول امور مرتبط با خود در تهران است.

وی تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که بیشترین نظارت آژانس را بر برنامه هسته‌ای خود داشته و مسکو نیز نیز با آژانس درباره برجام موافق است.

«ماریا زاخاروا» درباره اتهامات لندن علیه این کشور نیز اضافه کرد: اتهامات انگلیس در موضوع مسمومیت ها را رد کرده و تلاش مسکو برای انجام حملات سایبری علیه لندن را نمی پذیریم. انگلیس بهتر است در این خصوص به همکاری با روسیه اقدام کند. با استفاده از ابزار تحریم در این موضعات مخالف هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه سپس در اشاره به اوضاع سوریه نیز گفت: همانطور که پیشتر نیز اعلام کرده بودیم؛ تروریست ها در ادلب در تدارک انجام حمله شیمیایی ساختگی هستند و تجهیزات مورد نیازشان را نیز برای انجام این اقدام تحریک‌ آمیز در راستای متهم ساختن دمشق به ادلب منتقل کرده‌ اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه