English

فلسطینی ها علیه حملات رژیم صهیونیستی قیام کردند

امروز دوشنبه مصادف است با هجدهمین سالگرد انتفاضه دوم فلسطین که در جریان آن مردم این کشور علیه حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری از جمله قدس اشغالی و نوار غزه قیام کردند.

فلسطینی ها علیه حملات رژیم صهیونیستی قیام کردند

به گزارش خبرگزاری موج،گروه ها و هیئت دولتی و غیر دولتی حاضر در کرانه باختری، نوار غزه و اراضی 48 با انتشار بیانیه‌ از همه مردم فلسطین خواستند در این اعتصاب شرکت کنند.

پایگاه خبری «عرب 48» گزارش داد که این اعتصاب در واکنش به قانون کشور ملی یهود و در محکومیت تخریب روستای «الخان الاحمر» در شرق قدس اشغالی برگزار خواهد شد.

این کمیته از همه مردم فلسطین خواست که در این اعتصاب شرکت کنند و تأکید کرد که اعتصاب مذکور، همه نهادها از جمله نهادهای آموزشی را نیز شامل می‌شود و شامل همه بخشهاست.

فعالیت اصلی این اعتصاب در روستای «جت المثلث» خواهد بود و تظاهرات اصلی ساعت پنج بعدظهر آغاز خواهد شد.

عرب 48 گزارش داد که این اعتصاب برای نخستین بار است که از 18 سال پیش برگزار خواهد شد و برای گرامیداشت یاد و خاطره انتفاضه دوم فلسطین خواهد بود.

دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه تأکید کرد که همه نهادهای دولتی موجود در این نوار، با تصمیم برگزاری اعتصاب موافق بوده و بدان پایبند هستند.

در همین راستا، «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش «جهاد اسلامی» اعلام کرد که گروههای ملی‌گرا و اسلامی قانون کشور یهود را که ملت فلسطین را هدف قرار می‌دهد و بر تبعیض نژادی و فاشیستی بودن رژیم صهیونیستی تأکید دارد، محکوم می‌کنند.

صدها یهودی شهرک‌نشین نیز یکشنبه (روز گذشته) وارد صحنهای مسجد الاقصی شدند. «یوسف ادعیس» وزیر اوقاف فلسطین این مسئله را «تنش خطرناک و ضربه زدن به احساسات میلیونها مسلمان در سراسر جهان» ارزیابی کرد و هشدار داد که چنین اقداماتی موجب افزایش تنش در این منطقه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی