English

هشدار پمپئو درباره حمله به کنسولگری آمریکا از سوی ایران

وزیر خارجه آمریکا با دستور تعطیلی کنسولگری این کشور در بصره، ایران را به حمله به اماکن دیپلماتیک آمریکا در عراق متهم کرد.

هشدار پمپئو درباره حمله به کنسولگری آمریکا از سوی ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از واشنگتن اگزمینر، مایک پمپئو، پس از صدور دستور تعطیلی کنسولگری آمریکا در بصره، گفت: من به دولت ایران گفته‌ هشدار داده بودم در بروز هرگونه آسیبی به آمریکایی‌ها یا دارایی‌های دیپلماتیک آمریکا در عراق یا هر جای دیگرایالات متحده، ایران را "مسئول مستقیم"  آن رویداد قلمداد خواهد کرد؛ خواه این حملات مستقیماً به دست نیروهای ایرانی یا از سوی شبه‌نظامیان وابسته به آنها انجام شوند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: تهدیدات علیه پرسنل و دارایی‌های آمریکا در عراق از جانب ایران، نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه‌نظامیانی که تحت کنترل و هدایت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، هستند، طی هفته‌های گذشته افزایش یافته است. اخیرا از جمله در ۲۴ ساعت گذشته شلیک‌های متعددی به سمت کنسولگری ما در بصره و سفارت‌مان در بغداد صورت گرفته است.

پمپئو اضافه کرد: مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند که اگر حمله مستقیمی علیه دیپلمات‌های آمریکایی صورت گیرد، پرزیدنت ترامپ تمایزی بین ایران و شبه‌نظامیان موردحمایت آن در عراق قابل نخواهد شد. رئیس‌جمهوری و من اولویت مهمتری از تامین امنیت و سلامت شهروندان آمریکایی از جمله دیپلمات‌ها و پرسنل نظامی خودمان در خارج از کشور نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه