English

هشدار آمریکا به روسیه:

واشنگتن در اعمال تحریم علیه سوخت رسانی به کره شمالی تردید نمی کند

واشنگتن به روسیه درباره سوخت رسانی از راه کشتی به کره شمالی هشدار داد که از تحریم کشورهایی کمک کننده به کره شمالی ابایی ندارد.

واشنگتن در اعمال تحریم علیه سوخت رسانی به کره شمالی تردید نمی کند

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا در پیامی که آشکارا رنگ‌ و بوی تهدید علیه روسیه را داشت، مدعی شد واشنگتن در اعمال تحریم علیه کشتی‌هایی که روند سوخت‌رسانی به کره شمالی را تسهیل می‌کنند، تردید نمی‌کند.

این درحالی است که چندی پیش «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل، روسیه را به کارشکنی در تحریم‌های کره شمالی متهم کرده بود.

در همین‌ راستا، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: صرفنظر از ملیت، در اعمال تحریم علیه هر فرد، نهاد یا کشتی که از فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی حمایت کند، تردید نخواهیم کرد.

شورای امنیت برای تشدید تحریم‌هایی که از سال ۲۰۰۶ علیه کره شمالی برقرار است، اجماع‌نظر دارد حال‌آنکه اخیراً هیلی مدعی شده که روسیه تحریم‌ها را نقض می‌کند. به ادعای وی، روسیه نه‌تنها به کره شمالی سوخت می‌فروشد، بلکه از اخراج اتباع کره شمالی که در لیست تحریم‌ها قرار دارند نیز خودداری می‌کند.

وی همچنین روسیه را به دستکاری گزارش سازمان ملل درباره کره شمالی از راه اعمال فشار بر کارشناسان این نهاد متهم می‌کند حال‌آنکه همه این اتهامات از سوی مسکو رد می‌شود.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی