English

افزایش شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری

​سازمان آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ساخت و ساز شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ نسبت به سال گذشته بیش از ۶۶ درصد رشد داشته است.

افزایش شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری موج، به نوشته روزنامه عبری زبان اورشلیم پست، این افزایش می‌تواند اولین نشانه تحول رو به رشد ساخت و ساز در کرانه باختری در دوران حکومت دونالد ترامپ باشد.

این روزنامه نوشت، طبق اطلاعات دفتر مرکزی سازمان آمار اسرائیل، ۷۹۴ واحد یهودی نشین طی آوریل و ژوئن سال جاری ساخته شد. این در حالیست که طی ژانویه تا مارس سال جاری میلادی ۲۷۹ واحد صهیونیست‌نشین ساخته شده است.

این روزنامه نوشت، تا سه ماهه اول، ساخت و ساز شهرک‌های صهیونیست‌نشین فعلی با وجود افزایش حاد در برنامه‌ریزی برای چنین ساخت و سازهایی به نظر می‌رسید در دوران ترامپ در مقایسه با اوباما شروع به کاهش کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز مانند باراک اوباما از محکوم کردن چنین ساخت‌وسازهایی خود داری می‌کند.

این روزنامه نوشت، با وجود سیاست عدم مسامحه که دولت اوباما در قبال ساخت و ساز شهرک‌های صهیونیست‌نشین اتخاذ کرد، اما ساخت ۳ هزار و ۱۲۱ واحد صهیونیست نشین در سال ۲۰۱۶ آغاز شد که این بالاترین رقم در نوع خود از سال ۲۰۰۰ بود.

این روزنامه با این وجود نوشت، ساخت واحدهای یهودی نشین در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سه ماهه اول امسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.

این روزنامه نوشت، تعداد واحدهای صهیونیست‌نشین که در کرانه باختری ساخته شد به میزان ۱۹ درصد رشد داشته که از ۴۸۹ در سه ماهه اول به ۵۸۶ واحد در سه ماهه دوم رسیده است.

از سوی دیگر، گروه چپ گرای اسرائیلی "صلح اکنون" تاکید کرد: دولت نتانیاهو با ساخت شهرک‌ها هرگونه فرصت صلح و راه حل دو کشوری را نابود می‌کند.

این گروه اعلام کرد: قطعا ما از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ شاهد افزایش صدور مجوز ساخت و ساز بودیم و اکنون شاهد اجرایی شدن آنها در عالم واقع هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه