English

موگرینی مدعی دفاع از برجام از سوی اروپا شد

«فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی کوتاه خود روز سه‌شنبه بار دیگر مدعی دفاع از توافق هسته‌ای با ایران شد.

موگرینی مدعی دفاع از برجام از سوی اروپا شد

به گزارش خبرگزاری موج، موگرینی گفت: «ما دفاع از توافق هسته‌ای ایران و پیمان (آب‌وهوایی) پاریس را ادامه داده و ادامه خواهیم داد و از فعالیت‌های ضروری تمامی نهادهای سازمان ملل اعم از آنروا حمایت مالی می‌کنیم».

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، میان ایران و پنج کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در ماه تیر سال ۹۴ (۲۰۱۵ میلادی) به امضای همه طرف‌ها رسید. آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به طور یکجانبه از برجام خارج شد اما طرف‌های اروپایی برجام مدعی ادامه اجرای تعهدات خود شده‌اند.

اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدودساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.

کمیسیون اروپا اول شهریور ماه اعلام کرد که توافقنامه‌ای به ارزش ۱۸ میلیون یورو متمرکز بر همکاری با بخش خصوصی ایران را به تصویب رسانده است. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این مصوبه مربوط به توافقی است که دو سال پیش برای همکاری با اروپا صورت گرفته و با بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام ارتباطی ندارد. مقامات ایرانی بر ناکافی بودن تحرکات اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای و جبران چالش‌های ناشی از خروج واشنگتن از این توافق تأکید کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه