English

هشدار مسکو به آمریکا در مورد حملات شیمیایی در سوریه

وزارت امور خارجه روسیه در مورد برداشتن وضعیت رسیدگی به سوابق حملات شیمیایی در سوریه به امریکا و متحدانش هشدار داد.

هشدار مسکو به آمریکا در مورد حملات شیمیایی در سوریه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، با ادامه تنش‌ها در ادلب، وزارت امور خارجه روسیه به واشنگتن و متحدانش در مورد برداشتن «گام‌های جدید و خطرناک» در سوریه هشدار داد.

«ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت رسیدگی به سوابق حملات شیمیایی در سوریه گفت: «ما به آمریکا و متحدانش علیه گام‌های جدید خطرناک هشدار می‌دهیم».

این سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد: شورای امنیت سازمان ملل روز ششم سپتامبر با پیشگامی ایالات متحده، برای بررسی سوابق حملات شیمیایی در سوریه بطور علنی تشکیل جلسه داد.

زاخاروا در ادامه گفت: «به رغم این واقعیت که سازمان منع تسلیحات شیمیایی به طور مکرر انهدام کامل توان شیمیایی- نظامی سوریه تحت نظارت بین‌المللی را تأیید کرده است؛  با طرح این ادعا که دولت سوریه قصد دارد از [تسلیحات] شیمیایی برای حمله به استان ادلب استفاده کند، سیلی از اتهامات و تهدیدات باردیگر به سوی دمشق سرازیر شده است».

گفتنی است که اوایل روز سه شنبه، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه باید طرح‌های عملیات آتی خود در استان ادلب سوریه را فاش نماید. وی در این باره گفت: «ما همچنین می خواهیم که ائتلاف [تحت رهبری آمریکا] طرح‌های خود در مورد سوریه را با ما به اشتراک بگذارد».

نبنزیا خاطرنشان کرد که بسیاری از کشورها از مسکو و دمشق نیز خواسته اند تا راهبردهای خود در مورد ادلب را فاش کنند.

آمریکا سیاست تهدید و باج‌ خواهی و دستکاری حقایق را در پیش گرفته است

این در حالی است که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه‌شنبه در واکنش به تهدیدات واشنگتن علیه سوریه به بهانه استفاده از تسلیحات شیمیایی تأکید کرد: «اوضاع در سوریه و موفقیت‌ های دمشق در آزادسازی این کشور از سلطه تروریست‌ ها کسانی را که نمی‌ خواهند شاهد تمامیت ارضی این کشور باشند، نگران کرده است».

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: «این اقدام آمریکا نشانگر آن است که واشنگتن سیاست تهدید و باج‌ خواهی و دستکاری حقایق را در پیش گرفته است».

وی همچنین تصریح کرد: «پیش از این نیز هشدارهای مشابهی را از طرف دولت ترامپ دریافت کرده‌ بودیم. آمریکا با تهدید مستقیم سوریه، در پی باج‌گیری از ایران و روسیه است».

گفتنی است که وزارت دفاع روسیه نیز ساعاتی پیش با انتشار یک خبر فوری اعلام کرد: «صحنه‌سازی از حمله‌شیمیایی ساختگیِ ارتش سوریه در ادلب آغاز شده است».

مرکز روسی آشتی سوریه با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: «بر اساس اخبار رسیده از طرف ساکنین استان ادلب در حال حاضر در منطقه مسکونی جسر الشغور (Jisr al-Shugur) صحنه سازی از حمله شیمیایی ارتش سوریه علیه ساکنین محلی آغاز شده است».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی