English

انتشار فایل صوتی جدید منتسب به ابوبکر البغدادی

رسانه‌های تبلیغاتی وابسته به گروه تروریستی داعش یک پیام صوتی منتسب به ابوبکر بغدادی که ابهامات زیادی در خصوص زنده بودن او وجود دارد منتشر کردند.

انتشار فایل صوتی جدید منتسب به ابوبکر البغدادی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در این فایل صوتی که موسسه تبلیغاتی الفرقان وابسته به داعش آن را منتشر کرد، هواداران خود را به پایداری و ادامه فعالیت‌شان فرا می‌خواند.

در این گزارش آمده است که هنوز تایید نشده است که فایل صوتی منتشر شده مربوط به شخص البغدادی است.

اگر چه این نوار صوتی تاریخ مشخصی ندارد اما در آن به وقایع اخیر چون بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه اشاره می‌شود.

با وجود این که گروه داعش، اکثر مناطق مهم و شهرهای تحت کنترل خود در سوریه و عراق را از دست داده اما هنوز از سرنوشت و محل اختفای ابوبکر بغدادی خبری در دست نیست.

داعش سال گذشته از موصل در عراق و رقه در سوریه که مهمترین شهرهای تحت کنترل این گروه بود بیرون رانده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز در این پیام صوتی گفته می‌‍شود: "برای مجاهدین پیروزی یا شکست با مقیاس در دست داشتن یک شهر یا اشغال آن و یا اشراف بر آسمان آن و یا حتی در اختیار داشتن بمب هوشمند و موشک قاره‌پیما نیست."

در چند سال گذشته بارها خبر کشته شدن ابوبکر بغدادی که آمریکا برای سر او ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده، مخابره شده اما هیچ‌گاه تایید نهایی نشده بود.

چند ماه پیش، رسانه‌های خبری نزدیک به داعش از مرگ پسر ابوبکر بغدادی در استان حمص سوریه و طی "یک عملیات کماندویی" خبر دادند.

چند روز پیش هم سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرد با وجود بیرون راندن داعش از اکثر نقاط سوریه و عراق هنوز ۲۰ تا ۳۰ هزار از شبه‌نظامیان این گروه در این دو کشور حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه