English

کماندوهای نیروی دریایی انگلیس به دریای سرخ اعزام شدند

کماندوهای نیروی دریایی انگلیس و قایق‎های تندرو آنها برای آنکه محموله‌های نفتی را از گزند بحران یمن در امان نگاه دارند، به دریای سرخ اعزام شدند.

کماندوهای نیروی دریایی انگلیس به دریای سرخ اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از میرر، انگلیس برای محافظت محموله‌های دریایی خود از گزند بحران یمن، کماندوهای ویژه نیروی دریایی را به پایگاه آمریکایی «لیمونر» واقع در جیبوتی اعزام کرد تا در همکاری با نیروهای ویژه ایالات متحده، تهدید موجود علیه محموله‌های نفتی که از خاورمیانه عازم غرب می‌شود را کاهش دهند.

گفتنی است این اقدام واکنشی است به هدف قرار گرفتن نفت‌کش‌های عربستان سعودی و امارات از سوی کمیته های مقاومت مردمی یمن که برای واداشتن این کشورها به توقف حملات هوایی علیه شهروندان بی‌دفاع یمنی انجام می‌گیرد.

عربستان سعودی در مواجهه با این تهدید انتقال محموله‌های نفتی خود از تنگه باب‌المندب واقع در دریای سرخ را به حال تعلیق درآورد حال‌آنکه زمزمه ازسرگیری این روند مجدداً به گوش می‌رسد.

کماندوهای ویژه نیروی دریای انگلیس و قایق‌های تندرو آنها آخرین بار ماه میلادی گذشته برای حفاظت از کشتی «ماری دوم» به خلیج عدن اعزام شدند.

انگلیس ۹۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از خاورمیانه تامین و به عنوان بخشی از عملیات حفاظتی ناتو، به‌طور منظم کشتی‌های جنگی خود را به منطقه اعزام می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه