English

سنای آمریکا به تصرف معترضان درآمد

چند صد فعال اجتماعی با سر دادن شعارهایی در انتقاد از سیاست «تسامح صفر» رئیس جمهور آمریکا در قبال مهاجران غیرقانونی، ساختمان اداری سنای آمریکا را به تصرف خود درآوردند.

سنای آمریکا به تصرف معترضان درآمد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، چند صد فعال اجتماعی روز پنج شنبه با به تصرف درآوردن ساختمان اداری سنای آمریکا، شعارهایی در انتقاد و تقبیحِ سیاست «تسامح صفر» دونالد ترامپ در قبال مهاجران غیرقانونی سردادند. اندکی پس از آن، شماری از این فعالان اجتماعی به دلیل سرپیچی از دستور پلیس و عدم ترک محل، بازداشت شدند.

این معترضان، که اکثر آنان زنانی با پوشش سفیدرنگ بودند، بر روی کف مرمرین ساختمان اداری سنا نشسته و خود را با پتوهای نقره ای رنگ پوشاندند. این پتوهای نقره ای رنگ ظاهراً نمادی از پتوهایی است که کودکان مهاجر و تنها برای پوشاندن خود در هنگام خوابیدن بر روی کفِ زمین بازداشتگاهها از آن استفاده می کنند.

نیروهای پلیس کنگره آمریکا ۵۷۵ نفر از معترضان را بازداشت کردند

این معترضان که جمعیت آنها بیش از ۵۰۰ نفر بود، با صدای بلند شعار می دادند: «بلند بگوئید، واضح بگوئید، مهاجران به اینجا خوش آمدند». نیروهای پلیس معترضان را رو به دیوار به صف کرده و پس از توقیف پتوها و بنرها، آنان را بازداشت کردند. بنا بر گزارش‌ها، نیروهای پلیس کنگره آمریکا ۵۷۵ نفر از معترضان را بازداشت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه