English

فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان؛

داعش دشمن مشترک نیروهای امنیتی افغان و طالبان است

فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان با اشاره به داعش به عنوان دشمن مشترک طالبان و دولت افغانستان گفت: در صورت ادامه آتش‌بس با طالبان، نیروهای امنیتی حملات خود را به داعش افزایش خواهند داد.

داعش دشمن مشترک نیروهای امنیتی افغان و طالبان است

به گزارش خبرگزاری موج،  ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان تصریح کرد:  داعش دشمن مشترک نیروهای امنیتی افغان و طالبان است و در صورت ادامه آتش‌بس با طالبان، نیروهای امنیتی حملات خود را به داعش افزایش خواهند داد.

این در حالی است که طالبان پس از آتش‌بس 3روزه به‌ مناسبت عید سعید فطر اظهار داشت که این گروه هیچ تمایلی برای تمدید آتش‌بس با نیروهای امنیتی افغان را ندارد اما با این حال دولت افغانستان از روز چهارشنبه هفته گذشته به‌ مدت 10 روز دیگر نیز آتش‌بس با طالبان را به‌طور یکجانبه تمدید کرد.

گفتنی است که آتش‌بس یکجانبه دولت با طالبان تنها شامل این گروه می‌شود و این گروه نیز تأکید کرده که در این بازه زمانی عملیات خود علیه نیروهای آمریکایی را تشدید خواهند کرد.

نیکلسون با اشاره به نقش پاکستان در روند صلح افغانستان بر ضرورت آن تأکید کرد و از اسلام‌آباد درخواست کرد تا با کابل در زمینه مبارزه با تروریسم به‌طور صادقانه همکاری کند تا در منطقه ثبات برقرار شود.

وی افزود: تعهد قوی افغانستان به جامعه جهانی نشان‌دهنده آن است که از خاک این کشور علیه پاکستان استفاده نمی‌شود، این در حالی است که اسلام‌آباد بارها از نقش و نفوذ هند در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه