English

اسراییل به ناتو اضافه می شود؟

رزمایش بزرگ سازمان ناتو در روسیه میزبان اسراییل نیز خواهد بود.

اسراییل به ناتو اضافه می شود؟

به گزارش خبرگزاری موج،  هزاران سرباز از 19 کشور در یک رزمایش بزرگ به رهبری آمریکا که عمدتا عضو ناتو هستند در مرزهای شرقی این اتحاد شامل لهستان و سه کشور حوزه بالتیک، استونی، لتونی و لیتوانی برگزار می شود.

هاآرتص در گزارشی نوشت: نیروی زمینی آمریکا در اروپا روز یکشنبه اعلام کرد رزمایش موسوم به «حمله شمشیر 18» تا 15 ژوئن در سراسر منطقه جریان دارد و نمایشی از تعهد و همبستگی پیمان آتلانتیک شمالی در زمانی است که مانورهای نظامی روسیه به شکلی فزاینده اعضای ناتو را نگران کرده است.

ناتو در کشورهای بالتیک و لهستان حدود 6 هزار نیرو مستقر کرده است.

وزیر دفاع لیتوانی هم از آغاز وسیع ترین مانور ملی آن کشور موسوم به «توفان و رعد» با حدود 9 هزار نیرو خبر داده است.

اسرائیل که عضو ناتو نیست برای نخستین بار در رزمایش «حمله شمشیر» مشارکت می کند. چند ده تکاور اسرائیلی برای حضور در این مانور نظامی به اروپای شرقی اعزام شده اند.

دبیرکل ناتو اخیرا گفته بود که در صورت حمله ایران، این پیمان برای حمایت از اسرائیل وارد عمل نخواهد شد.

این مانور پیشتر یک رزمایش عظیم متمرکز بود، اما امسال به دو سناریوی متفاوت تقسیم شده است؛ یک سناریو رزمایش 18 هزار جنگجو از کشورهای متعدد است در حالی که سناریوی دوم که اسرائیل در آن شرکت دارد با نیروهای محدودتری انجام می گیرد. در این مانور به نیروها جنگیدن در کشورهای مختلف و قرار گرفتن زیر حملات هوایی دشمن ضمن عبور از پل ها و رودخانه آموزش داده می شود.

نیروهای نظامی کشورهای حاضر در این رزمایش شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، کانادا، لتونی، لیتوانی، هلند، مقدونیه، لهستان، اسپانیا، نروژ، جمهوری چک و رومانی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی