English

سایت‌های هسته‌ای ایران در دسترس بازرسان آژانس خبر دادند

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای از دسترسی بازرسان این آژانس به سایت‌های هسته‌ای ایران خبر داد.

سایت‌های هسته‌ای ایران در دسترس بازرسان آژانس خبر دادند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سایت آژانس، «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای برای شورای حکام در خصوص نظام راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران گفت: آمریکا خروج از برجام را ماه گذشته اعلام کرد. آژانس همچنان به درخواست شورای امنیت سازمان ملل و مجوز شورای حکام، بر راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران مطابق برجام ادامه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: همانطور که در جدیدترین گزارش من به شورای حکام بیان شد، آژانس طبق پروتکل الحاقی به تمامی سایت‌ها و مکان‌هایی که نیاز به بازدید داریم، دسترسی کامل داشته است. همکاری به موقع و فعالانه ایران در ارائه چنین دسترسی‌هایی اجرای پروتکل الحاقی را تسهیل و اعتماد را تقویت می‌کند.

آمانو

آمانو تصریح کرد: در ۲۵ ماه می، کمسیون مشترک برجام مرا برای حضور در بخشی از نشستی که در وین برگزار شد، دعوت کرد. من به حاضران، گزارشی از فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت آژانس در ایران، ارائه کردم.

آژانس همچنان به راستی‌آزمایی ادامه می دهد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه داد: «آژانس همچنان به راستی‌آزمایی (تأیید) عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده به وسیله ایران طبق توافقات پادمانی ادامه می‌دهد. ارزیابی‌های مرتبط با نبود مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده در ایران همچنان ادامه دارد».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه