English

۵۸ شهید و ۲۷۷۱ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان فلسطینی

ادامه تظاهرات بازگشت از سوی شهروندان فلسطینی و شهادت و زخمی شدن شماری از فلسطینی ها در درگیری با نظامیان صهیونیست از جمله خبرهای مربوط به سالروز اشغال فلسطین (نکبت) به شمار می رود.

۵۸ شهید و ۲۷۷۱ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان فلسطینی

به گزارش خبرگزاری موج، امروز(دوشنبه) مصادف با ۱۴ می سالروز فاجعه تشکیل رژیم منحوس صهیونیستی که به سالروز نکبت معروف بوده در کنار عملی شدن تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه این کشور از تل آویو به قدس به عنوان مرکز رژیم صهیونیستی است.

فلسطینی ها از مدتها قبل خود را برای برگزاری تظاهرات گسترده در این روز آماده می کردند. نظامیان رژیم صهیونیستی نیز برای رویارویی با معترضان در مناطق مختلف مستقر شده اند.

المیادین خبر داد براساس گزارش منابع فلسطینی تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در مرز غزه به ۵۸ نفر رسید.تعداد مجروحان نیز بیش از ۲۷۷۱ نفر گزارش شده است.

ابراز نگرانی گوترش از اوضاع غزه

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نسبت به کشتار مردم در غزه ابراز نگرانی کرد.

گوترش گفت: درگیری های جدید به وجود می آید درحالی که درگیری های قبلی هنوز پایان نیافته است. من از گزارش های غزه، که در آن بسیاری از مردم کشته شده اند، نگران هستم.

یورش صهیونیستها به تظاهرات کنندگان در قدس اشغالی

نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان ضد افتتاح سفارت آمریکا در بیت المقدس حمله ور شدند.

اعتراضات گسترده همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در بیت المقدس

منابع فلسطینی از برگزاری تظاهرات و اعتراض های گسترده در بیت المقدس در نزدیکی محل سفارت آمریکا خبر دادند.

یکی از تظاهرات کنندگان گفت: ما  به اینجا آمده ایم تا ضد تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت تظاهرات کنیم. این تصمیمی است که هر گونه امید برای تشکیل دو کشور را از بین می برد. قدس باید پایتخت فلسطین باشد.

این درحالی است که صدها نظامی صهیونیست در اطراف سفارت و شهر قدس مستقر شده اند و همه خیابانهای منتهی به سفارت بسته شده است.

سفارت آمریکا در قدس رسماً بازگشائی شد

همزمان با سالروز تشکیل ماهیت مجعول رژیم صهیونیستی در ۷۰ سال پیس (یوم النکبه)، سفارت آمریکا در قدس طی مراسمی رسمی بازگشائی شد.

دیوید فرید من سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی به عنوان نخستین سخنران این مراسم از اهتمام واشنگتن در انتقال سفارت واشنگتن به عنوان اولین کشور یاد کرد.

وی در ادامه از پخش سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص خبر داد.

وی در ادامه این رویداد شوم را به جنایت کارانی از قبیل رئیس رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، همسر وی و نیز شهردار بیت المقدس تبریک گفت.

جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در این مراسم گفت: این رویداد نشانه رابطه خوب ما با تل آویو است.

معاون وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: پمپئو وزیر خارجه آمریکا بهمن گفت که از انتقال خوشحال است. اورشلیم (قدس) پایتخت اسرائیل است. امیدوار به برقراری صلح در این نقطه هستیم.

وی مدعی شد: وزارت خارجه آمریکا به همکاری های نزدیک خود با اسرائیل ادامه می دهد. به دنبال تقویت روابط دوجانبه هستیم و خود را در این راستا متعهد به اسرائیل می دانیم.

ترامپ: همیشه دوست بزرگی برای اسرائیل بوده و خواهیم بود

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همزمان با سالروز تشکیل ماهیت مجعول رژیم صهیونیستی در ۷۰ سال پیس (یوم النکبه)، در مراسم بازگشائی سفارت آمریکا در قدس از طریق ویدئو کنفرانس به سخنرانی پرداخت.

وی افزود: دقیقاً ۷۰ سال پیش این اقدام را آغاز کردیم. اسرائیل پیشتر پایتخت خود را این شهر قرار داد. امروز اورشلیم پایتخت اسرائیل است. اسرائیل به عنوان کشوری مستقل می تواند سرنوشت خود را تعیین کند. امروز سفارت خود را در این شهر بازگشائی کردیم. در دسامبر هم گفتیم که آمریکا متعهد به توافق صلحی پایدار است.

ما همیشه دوست بزرگی برای اسرائیل بوده و خواهیم بود. به دوستی خود با اسرائیل، فلسطینینان و همسایگان آن هستیم.

آنکارا نشست فوری سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب را خواستار شد

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه لحظاتی پیش و در حالی که تعداد شهدای فلسطینی در ادامه تظاهرات بازگشت به ۴۰ نفر رسیده است، در اظهاراتی اعلام کرد: سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب باید واکنش جدی نسبت به این اقدام نشان دهند.

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس گفت: این اقدام به هیچ وجه قابل توجیه نیست و لازم است همه مسلمانان به آن واکنش نشان دهند.

این در حالی است که علیرغم قطعنامه‌های بین الملی که آمریکائی ها خود پیشتر آن ها را مورد تأئید قرارداده بودند، مراسم مقدماتی انتقال سفارت واشنگتن به قدس دقایقی پیش آغاز شد.

واکنش اردن به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس

محمد المومنی سخنگوی دولت اردن تصمیم آمریکا در افتتاح سفارت در بیت المقدس را باطل و نقض آشکار منشور سازمان ملل و قطعنامه های مشروع در این باره توصیف کرد.

وی افزود: اقدام آمریکا در انتقال سفارت به بیت المقدس به شکل یکجانبه باطل و وجاهت قانونی ندارد و اردن همانند بسیاری از کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل و در رای گیری شورای امنیت ضد آن رای دادند، آنرا مورد مخالفت قرار می دهد.

المومنی تاکید کرد: قدس شرقی پایتخت کشور فلسطین است. موضع اردن در مخالفت با تصمیم آمریکا در انتقال سفارت به بیت المقدس و بی ارزش بودن این تصمیم است.

واکنش سازمان عفو بین الملل

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: آنچه در غزه می گذرد نقض آشکار قوانین بین المللی و جنایات جنگی است. مقامات اسرائیلی باید به کارگیری زور در غزه را متوقف کنند.

اعتصاب سراسری در روز سه شنبه

سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد: فردا سه شنبه اعتصاب سراسری در اراضی فلسطینی به خاطر شهدای غزه برگزار خواهد شد.

اعزام نظامیان رژیم صهیونیستی با بالگرد به نزدیکی غزه

منابع فلسطینی از اعزام نظامیان رژیم صهیونیستی با بالگرد به نزدیکی غزه خبر دادند.

حملات هوایی و توپخانه ای صهیونیستها به غزه

منابع فلسطینی اعلام کردند: جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطقی از شمال غزه را هدف حملات خود قرار دادند.

همزمان نظامیان صهیونیست جوانانی که قصد عبور از موانع در شمال بیت حانون را داشتند هدف قرار دادند و یک مرکز رصد مقاومت فلسطین را در شرق جبالیا در شمال غزه گلوله باران کردند.

حملات هوایی و توپخانه ای صهیونیست ها به مناطق مختلف در غزه ادامه دارد.

اعتراضات فلسطینیان

ورود جوانان فلسطینی به پایگاه نظامی اسرائیلی در بیت حانون

جوانان فلسطینی موفق شدند وارد پایگاه شانزدهم نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق شهرک «بیت حانون» در شمال نوارغزه شوند.

بر اساس این خبر، جوانان فلسطینی همچنین موفق شده اند در منطقه «نحال عوز» در شرق نوارغزه یک پایگاه اسرائیلی را به آتش بکشند.

رسانه های اسرائیلی هم گزارش داده اند که جوانان فلسطینی با استفاده از هواپیماهای کاغذی در یکی از شهرک های صهیونیستی در اطراف نوارغزه آتش سوزی ایجاد کرده اند.

افزایش آمار شهدای فلسطینی به ۲۱ نفر

در جریان تظاهرات و درگیری امروز شهروندان فلسطینی با نظامیان رژیم صهیونیستی ۲۱ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

فرار صهیونیستها از مقابل فلسطینیها/حضور بی سابقه در مرزهای غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد مجروحان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به بیش از ۲۷ تن افزایش یافته است. در این درگیری ها در شرق خانیونس همچنین دو جوان فلسطینی به شهادت رسیده است.

همچنین تظاهرات گسترده ای در منطقه قلندیا واقع در قدس اشغالی و بیت لحم و مرکز الخلیل در حمایت از تظاهرات بزرگ بازگشت و علیه تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش به قدس در حال برگزاری است.

درگیری های شدید میان فلسطینی ها و نظامیان اشغالگر در شمال رام الله نیز همچنان ادامه دارد.

درگیری شدید فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست/افزایش شمار مجروحان

تعداد مجروحان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان درگیری های مربوط به تظاهرات بزرگ بازگشت تا کنون به ۱۰ نفر رسیده است.

هم چنین درگیری های شدیدی میان تظاهرات کنندگان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در نوار مرزی غزه در حال جریان است.

تعدادی از مجروحان در حال انتقال به بیمارستانهای شرق غزه هستند و گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که نظامیان اشغالگر به سمت خودروهای اورژانس مستقیما شلیک می کنند.

رسانه های صهیونیستی نیز گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی حالت آماده باش نظامیان را به بالاترین سطح در مرز نوار غزه افزایش داده است.

شیخ نعیم قاسم:امام خمینی (ره) در عمل ثابت کردند که فلسطین در اولویت قرار دارد

«شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان سخنانی را پیرامون مسأله فلسطین مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: اولین اقدام عملی امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تبدیل سفارت اسرائیل به فلسطین بود تا نشان دهند مسأله فلسطین در اولویت است.

وی افزود: حزب الله لبنان فداکاری های زیادی را در راه آزادسازی فلسطین انجام داده است که ازجمله آنها می توان به عملیات های سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ اشاره کرد.

شیخ قاسم اظهار داشت: در حال حاضر مرحله جدیدی از پیروزی های مقاومت در برابر آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان آغاز شده است. 

وی تصریح کرد: هدف اصلی در این مرحله جدید آزادسازی تمام فلسطین است. در این مرحله از تمامی گروه های فلسطینی درخواست می کنیم حتی از حداقل میزان وحدت نیز بی بهره نمانند. 

شیخ نعیم قاسم ضمن انتقاد شدید از اقدام حکام عرب در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: عادی سازی روابط با صهیونیستها به مثابه خالی کردن پشت فلسطینیان است. 

وی همچنین اظهار داشت: آنچه که از آن به عنوان صلح و یا راه حل دو دولت سخن گفته می شود کاملا مردود است چراکه بخشی از اراضی فلسطینیان را در اختیار صهیونیستها قرار می دهد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: دستاوردها و پیروزی های محور مقاومت در واقع پیروزی برای فلسطین محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتخابات پارلمانی لبنان و پیروزی گروه های مقاومت در آن گفت: برخی از کشورهای عربی در راستای شکست خوردن نمایندگان مقاومت در انتخابات لبنان گام برداشتند.

آغاز حرکت فلسطینی‌ها به سمت نوار غزه در سالروز «نکبت»

تظاهرات کنندگان فلسطینی حرکت خود را به سمت مرزهای نوار غزه آغاز کردند.

خبرنگار المیادین نیز اعلام کرد که شهر رام الله خود را برای برگزاری تظاهرات بزرگ بازگشت آماده می کند.

نظامیان صهیونیست نیز از تجهیزات نظامی بیشتر در مرزهای نوار غزه استفاده می کنند.

از سوی دیگر شاهدان عینی اعلام کردند که جوانان فلسطینی یک فروند هواپیمای کوچک اسرائیلی را که مواد آتش زا بر سر اردوگاه آوارگان در شمال غزه می ریخت ساقط کردند.

همچنین درگیری هایی میان فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در منطقه تقوع واقع در بیت لحم به وقوع پیوست. در درگیری میان تظاهرات کنندگان و نظامیان صهیونیست در شرق البریج و شرق غزه دست کم ۴ فلسطینی مجروح شدند.

جنبش حماس نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ملت فلسطین هرگز راضی نخواهد شد که زیر ذلت محاصره زندگی کند.

حمله پهپادهای اسرائیلی به اردوگاه‌های فلسطینیان در نوار غزه

پهپاد های اسرائیلی امروز مواد شیمیایی و گازهای سمی به سوی اردوگاه های آوارگان فلسطینی در شرق نوار غزه شلیک کرده اند.

بر اساس این خبر به صورت همزمان خودروهای زرهی اسرائیلی در داخل اراضی کشاورزی فلسطینی ها در منطقه مرزی نوار غزه با اراضی اشغالی وارد شده و مزارع فلسطینی ها را تخریب کرده اند.

منابع فلسطینی تأکید کردند که عناصر امنیتی رژیم صهیونیستی در چند ساعت گذشته با روش های مختلف تلاش کرده اند تا با تظاهرات گسترده مردمی که قرار است امروز به مناسبت روز نکبت و انتقال سفارت آمریکا به قدس اجرا شود مقابله کنند.

به گفته این منابع تجهیزات نظامی اسرائیلی ها در مناطق منتهی به منطقه مرزی نوار غزه و اراضی اشغالی مستقر شده است و پهپادهای اطلاعاتی اسرائیل به صورت مستمر در آسمان نوار غزه پرواز می کنند.

فلسطینی ها امروز در تظاهرات بزرگ و میلیونی بازگشت مشارکت خواهند کرد، این تظاهرات به دعوت از هیأت عالی میهنی فلسطین و در اعتراض به اقدام آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس اشغالی انجام می شود.

جهاد اسلامی: تظاهرات بازگشت قدرتمندتر از قبل ادامه خواهد داشت

جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه ای از مردم فلسطین خواست در تظاهرات بازگشت به صورت پرشور و گسترده شرکت کنند و تاکید کرد که این تظاهرات قدرتمندتر از قبل ادامه خواهد داشت. در بیانیه صادره از سوی جنبش جهاد آمده است: مردم فلسطین باید به صورت گسترده و پر شور در تظاهرات بازگشت و لغو محاصره شرکت کنند. تظاهرات بازگشت که امروز به پایان نخواهد یافت شدیدتر و قدرتمندتر ادامه می یابد تا پیام استقامت مردم فلسطین و تاکید بر حق دفاع از خود به تمام جهانیان ارسال شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: تظاهرات کنندگان فلسطینی باید به سمت فنس های ایجاد شده و کانون های شهرک نشین در سرزمین اشغالی ما حرکت کنند. فلسطینی ها با این تظاهرات تاکید می کنند که قدس پایتخت کشورشان باقی خواهد ماند. این تظاهرات در واکنش به اقدام گستاخانه آمریکا در خصوص انتقال سفارتش به قدس اشغالی صورت می گیرد. توطئه آمریکا و صهیونیستها که با همکاری برخی نهادها در منطقه صورت می گیرد بی پاسخ نخواهد ماند.

درخواست فلسطین از اتحادیه عرب برای برگزاری نشست فوری

دیاب اللوح سفیر فلسطین در مصر و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب تاکید کرد که از این اتحادیه خواسته نشستی فوری برای مقابله با تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش به قدس اشغالی برگزار کند.

وی در ادامه افزود: باید در این نشست تصمیمات عملی در حد و اندازه این فاجعه بی سابقه در جامعه بین الملل اتخاذ شود. باید یک پیام عربی یکپارچه از سوی اتحادیه عرب ارسال شود که نشان می دهد این اتحادیه تمام تلاش خود را برای لغو تصمیم آمریکا و هر تصمیم مشابه دیگری از سوی کشورهای جهان به کار می گیرد.

بسیاری از کشورها مخالفت خود را انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی اعلام کرده اند.

مردم سوریه و مراکش انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم کردند

مردم مراکش و سوریه با برگزاری تظاهرات اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارتش از تل آویو به قدس را به شدت محکوم کردند.  هزاران تن از مردم مراکش با برگزاری تظاهرات در حمایت از ملت فلسطین در هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی اعتراض خود را نسبت به اقدام آمریکا در انتقال سفارتش از تل آویو به قدس اشغالی اعلام کردند. همچنین نهاد بین المللی قدس در سوریه و گروه های فلسطینی یک تجمع اعتراض آمیز در برابر ساختمان سازمان ملل در منطقه الروضه واقع در دمشق برگزار کرده و تصمیم آمریکا را در خصوص انتقال سفارتش محکوم کردند.

مشعل خواستار مقابله کشورهای اسلامی با طرح آمریکا درباره قدس شد

خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس از کشورهای اسلامی خواست که جلوی اجرایی شدن تصمیم دونالد ترامپ در زمینه انتقال سفارت این کشور به شهر اشغالی قدس را بگیرند. مشعل تصریح کرد که طرف های عربی، اسلامی و جامعه بشری به این مساله واکنش نشان داده اند، اما در این لحظه من از ملت های عربی و اسلامی و دوستان مان در سراسر جهان و نیز طرف های خیر و انسان دوست که کاملا با مبارزات ملت فلسطین آشنا بوده و به مشروعیت حقوق آن اذعان دارند، می خواهم که اجازه اجرایی شدن مساله انتقال سفارت آمریکا به قدس را ندهند؛ در غیر این صورت، مجبور خواهند شد تسلیم منطق آمریکا در زمینه واگذاری قدس به اسرائیل شوند.

شهادت یک فلسطینی دیگر در غزه/افزایش شمار شهدای تظاهرات بازگشت

به دنبال شهادت دختر ۲۶ ساله فلسطینی در جریان تظاهرات بازگشت در نوار غزه، شمار شهدای این تظاهرات به ۵۶ نفر رسید. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از شهادت آلا اسعد سوافیری دخترجوان ۲۶ ساله فلسطینی بر اثر جراحات وارده به وی در تظاهرات بازگشت روز گذشته در شرق غزه خبر داد. با شهادت این دختر فلسطینی، شمار شهدای تظاهرات بازگشت تا این لحظه به ۵۶ نفر رسید.

۵۸ نفر شهید شدند

 المیادین خبر داد ، براساس گزارش منابع فلسطینی تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به تظاهرات کنندگان در مرز غزه به ۵۸ نفر رسید. تعداد مجروحان نیز بیش از ۲۷۷۱ نفر گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه