English

مصر خواستار پیوستن اسرائیل به ان.پی.تی شد

نماینده دائم مصر در سازمان ملل خواهان پیوستن اسرائیل به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته ای شد.

مصر خواستار پیوستن اسرائیل به ان.پی.تی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، علا یوسف، نماینده دائم مصر در سازمان ملل و رئیس هیئت قاهره در نشست‌های دومین کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در بیانیه‌ای از تاخیر بی‌دلیل اجرای قطعنامه عاری سازی خاورمیانه از سلاح هسته‌ای انتقاد کرد.

وی بر اهمیت نتایج کنفرانس آتی بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای تاکید کرد که قرار است سال ۲۰۲۰ با اقداماتی شفاف و با جدول زمانی مورد توافق، نشست برگزار شود تا این قطعنامه به مرحله اجرایی درآید.

علا بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم برای امضای کامل این معاهده در خاورمیانه با پیوستن اسرائیل به آن تاکید کرد که اسرائیل تنها دولت در خاورمیانه است که این معاهده را امضا نکرده و تاسیسات هسته‌ای خارج از سیستم نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دارد.

وی افزود، اسرائیل در حالی به اداره تاسیسات هسته‌ای خود می‌پردازد که قطعنامه شورای امنیت خواهان پیوستن همه تاسیسات هسته‌ای اسرائیل به این سیستم نظارتی است.

دومین کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در معاهده منع گسترش سلاح هسته‌ای ۲۳ آوریل کار خود را آغاز کرده و چهار مه به پایان می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه