English

فدریگا موگرینی:

خلع سلاح کره شمالی باید شامل برنامه های هسته ای و موشکی باشد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: خلع سلاح کامل که از سوی رهبر کره شمالی وعده داده شده است، باید شامل برنامه های هسته ای و موشکی باشد، این خلع سلاح کامل، قابل راستی آزمایی و بدون بازگشت باشد.

خلع سلاح کره شمالی باید شامل برنامه های هسته ای و موشکی باشد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی دیدار رهبران دو کره از این وضعیت استقبال کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد: دیدار روز جمعه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و بیانیه ای که امضا کرده اند، نشان می دهد که مسیر به سوی صلح امکان پذیر است، بر خلاف همه اختلافات.

مذاکره و دیپلماسی قوی ترین ابزارها برای ایجاد راهکارهای مسالمت آمیز برای سخت ترین مشکلات است

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: این نشست نشان می دهد که مذاکره و دیپلماسی قوی ترین ابزارها برای ایجاد راهکارهای مسالمت آمیز برای سخت ترین مشکلات است و این اقدامات می تواند به نفع منطقه و کل جهان باشد.

موگرینی

وی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا آماده است تا به درخواست رهبران دو کشور از جامعه بین المللی برای حمایت کامل از خلع سلاح شبه جزیره کره، پاسخ دهد. خلع سلاح کامل که از سوی رهبر کره شمالی وعده داده شده است، باید شامل برنامه های هسته ای و موشکی باشد، این خلع سلاح کامل، قابل راستی آزمایی و بدون بازگشت باشد.

موگرینی تصریح کرد: ما اکنون منتظر برگزاری نشست بین رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی و نتایج مثبت این نشست خواهیم بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه