English

سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در هند بر اثر آلودگی هوا می میرند

یک موسسه پایش سلامت انسان در محیط زیست اعلام کرد سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر در هندوستان بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر در هند بر اثر آلودگی هوا می میرند

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس گزارش یک موسسه پایش سلامت انسان در محیط زیست، سالانه یک میلیون و 300هزار تن به دلیل عوارض ناشی از آلودگی شدید هوا در هند جان خود را از دست می دهند.

 بر اساس گزارش موسسه آمریکایی 'تاثیرات سلامت' گرد وغبار، ترافیک، دود ناشی از سوخت های فسیلی آلاینده و جمعیت زیاد، شماری از شهرهای هند بخصوص دهلی نو پایتخت این کشور را در ردیف آلوده ترین شهرهای جهان قرار داده است.

این موسسه پیش بینی کرده است که در سال 2018 بیش از نیمی از مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در جهان در هند و چین اتفاق می افتد.

به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا باعث آسیب دائمی به ریه ها و مرگ یک میلیون و 300هزار تن در سال در این کشور می شود.

هند کشوری است که به دلیل توسعه صنعتی از سوخت های دیزلی به مقدار فراوان استفاده می کند ، یکی از راهکارهای دولت هند برای مبارزه با آلودگی هوا ، استفاده حداقلی از سوخت دیزلی است.

هند در ماه نوامبر سال گذشته (آبان / آذر) به دلیل آلودگی شدید هوا مجبور شد بیش از 1800 مدرسه را در این شهر به مدت سه روز تعطیل کند.

در این گزارش آمده است: هند و چین دارای بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا هستند. این دو کشور در مجموع 51 درصد تلفات انسانی ناشی از آلودگی هوا را به خود اختصاص داده اند.

این موسسه افزود: در سال 2016، نزدیک به 560 میلیون تن در هند و 416 میلیون تن در چین در معرض آلودگی های خانگی قرار داشتند. 43 درصد از مردم هند و 30 درصد از مردم چین از سوخت جامد استفاده می کنند. در هند استفاده از سوخت های جامد 24 درصد از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا را تولید می کند.

موسسه تاثیرات سلامتی گزارش کرد، در سال 2016، مجموعا چهار میلیون و یکصد هزار نفر به دلیل بیماری های قلبی و سکته مغزی، سرطان ریه، بیماری های مزمن ریه و عفونت های تنفسی ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند.

این موسسه اعلام کرد اگرچه تا سال 2010 جمعیت چین رشد زیادی داشته است و مردم زیادی در معرض آلودگی هوا قرار گرفته اند اما از این سال به بعد، رشد سریع اقتصادی این کشور سبب شده است تا مردم کمتری آلودگی شدید هوا را تجربه کنند. این درحالی است که سایر کشور های جنوب آسیا از جمله پاکستان، بنگلادش و هند از سال 2010 تاکنون با رشد شدید آلودگی هوا رو به رو بوده اند و اکنون در میان کشورها با بیشترین سطح پایدار ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا می باشند.

این موسسه در خصوص هند نیز تصریح کرد که استفاده از سوخت های فسیلی و جامد مهمترین عامل بروز بیماری است. در سال 2015 بیش از 267 هزار نفر در هند به دلیل استفاده از سوخت های فسیلی و جامد جان خود را از دست داده اند. این آمار 25 درصد از آمار کل مرگ و میر ناشی از ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا را در این کشور تشکیل می دهد.

پزشکان می گویند ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا از طریق جریان خون وارد قلب می شود و باعث بروز بیماری های قلبی ،حمله های قلبی و فشار خون می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه