English

ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه درباره سوریه

روز گذشته سه قطعنامه درباره سوریه در شورای امنیت به رای گذاشته شد،که هر سه آنها با شکست روبرو شد. روسیه بار دیگر علیه پیش نویس قطعنامه آمریکا از حق وتو خود استفاده کرد.

ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه درباره سوریه

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روزنامه القدس العربی، فرانسوا دلاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل قبل از رأی‌گیری نسبت به عدم تحرک درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هشدار داده بود.

در پیش‌نویس قطعنامه آمریکا بر ایجاد مکانیزم مستقل تحقیقات وابسته به سازمان ملل برای یک سال جهت جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آن و گردآوری نمونه‌هایی از مجروحان و مناطق درگیری و اجازه دادن به تیم پزشکی برای رفتن به منطقه و تلاش برای شناسایی عامل حمله تأکید شده است. در این پیش‌نویس از تمامی طرف‌های سوری خواسته شده با این تیم همکاری کنند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که وی با تمامی اعضای این شورا برای رسیدن به ساختار مورد قبول قطعنامه مشورت کرده است.

 

وی گفت: در پیش‌نویس اصلی قطعنامه روسیه اشاره‌ای به تحقیقات مستقل نشده بلکه روسیه خودش بازپرس را تعیین کرده و نتایج تحقیقات را مشخص می‌کند.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه نیز گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش به دنبال تیم تحقیقاتی هستند که مثل مکانیزم مشترک تحقیقات مترسکی در دست آن‌ها باشد. این نشست هیچ ارتباطی با تحقیق ندارد؛ چراکه این گروه از قبل گناهکار را تعیین کرده‌اند. نیازی به تیم تحقیقات ندارند. این فقط بهانه آن‌هاست که گروه "کلاهخود سفید" به آن‌ها درباره این مسئله کمک می‌کند. ما به درخواست دولت سوریه در آنجا هستیم اما شما به دعوت تروریست‌ها در آنجا هستید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی