English

ارائه پیش نویس قطعنامه در خصوص حمله شیمیایی به دوما از سوی روسیه

همزمان با افزایش درگیری ها در سوریه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از تلاش مسکو برای تحقیق در خصوص حمله شیمیایی به دوما خبر داد.

ارائه پیش نویس قطعنامه در خصوص حمله شیمیایی به دوما از سوی روسیه

به گزارش خبرگزاری موج، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد: روسیه پیش نویس قطعنامه ای برای تحقیق در مورد حمله شیمیایی به دوما را به شورای امنیت ارائه می دهد. وی همچنین تاکید کرد که مسکو شواهد و دلایلی در زمینه استفاده از تسلیحات شیمیایی در این منطقه دریافت نکرده است. 

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که غرب در پاره‌ای موارد انگشت اتهام در زمینه حمله شیمیایی در سوریه را به سمت روسیه نشانه گرفته است.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز تهران و مسکو را متهم کرد که به مسئولیت‌های خود در سوریه عمل نکرده‌اند. 

«اشتفان زایبرت» وزیر خارجه آلمان هم مدعی شد که دولت سوریه بدون کمک‌های ایران و روسیه نمی‌تواند اقدامات نظامی خود را ادامه دهد.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) روز گذشته اعلام کرد که این نهاد بین‌المللی درباره حمله شیمیایی در دومای سوریه تحقیق می‌کند.

امروز سه‌شنبه «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه تازه خود درباره سوریه، تحقیق مستقل درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر حمله شیمیایی در «دوما» را خواستار شد.

این درحالی است که دبیرکل سازمان ملل پیش تر اعلام کرده بود سازمان ملل نمی تواند صحت گزارش های خبری درباره حمله شیمیایی در این منطقه را تایید کند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه