English

ولیعهد ابوظبی به دیدار ترامپ می‌رود

تاکید بر وحدت شورای همکاری خلیج‌فارس؛ محور تماس تلفنی رهبران آمریکا و امارات

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ولیعهد امارات بر تقویت اتحاد بین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با یکدیگر صحبت کردند.

تاکید بر وحدت شورای همکاری خلیج‌فارس؛ محور تماس تلفنی رهبران آمریکا و امارات

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در بیانیه کاخ سفید آمده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و ، ولیعهد ابوظبی در تماس تلفنی بر افزایش همکاری با یکدیگر  و آخرین تحولات منطقه با یکدیگر صحبت کردند و بر فرصت هایی ناشی از همکاری های امنیتی و اقتصادی و اهمیت اتحاد در شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرند.

تماس تلفنی رهبران آمریکا و امارات

علاوه بر این کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ به زودی  با محمد بن زاید در واشنگتن دیدار می‌کند اما هنوز تاریخ این دیدار مشخص نشده است.

براساس بیانیه کاخ سفید، ترامپ و بن زاید در دیدارشان پیرامون راه‌های تحکیم همکاری استراتژیک بین امارات و آمریکا مذاکره خواهند کرد.

امارات، عربستان، بحرین و مصر از ژوئن گذشته هرگونه مناسبات تجاری و نقل و انتقال مسافری را با قطر قطع کرده و دوحه را به "حمایت از تروریسم" متهم کردند. قطر تمامی این اتهامات را رد کرده و می‌گوید هدف این کشورها نقض حاکمیت ملی آن است.

این مناقشه موجب درگیری اصلی‌ترین متحدان آمریکا علیه یکدیگر شده است و تلاش‌ها برای حفظ یک جبهه متحد را پیچیده کرده است.

مقام‌های آمریکایی اخیرا اعلام کردند دولت ترامپ یک نشست با رهبران عرب خلیج فارس را که قرار بود ماه مه برگزار شود، تا سپتامبر به تاخیر انداخته است. تقویم دیپلماتیک پر و فقدان پیشرفت در مذاکرات برای پایان دادن به این مناقشه دلیل این تصمیم اعلام شده است.

ترامپ ماه گذشته میلادی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد که در یک تور چند هفته‌ای در آمریکا به سر می‌برد و و قرار است دهم آوریل با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه