English

فارن‌پالیسی:

عربستان سعودی موشک های یمن را منهدم نکرده است

نشریه فارن‌پالیسی در یادداشتی نوشت: روز 25 مارس، نیروهای حوثی در من هفت موشک به سمت ریاض شلیک کردند. عربستان اعلام کرد که هر هفت موشک را رهگیری کرده است این صحت نداشت و شواهدی وجود ندارند که عربستان اصلاً موشکی منهدم کرده باشد.

عربستان سعودی موشک های یمن را منهدم نکرده است

به گزارش خبرگزاری موج،  یک نشریه آمریکایی در یادداشتی با اشاره به شکست اخیر سامانه دفاع هوایی پاتریوت در هدف‌گیری موشک‌های شلیک‌شده از سوی نیروهای انصارالله یمن به سوی عربستان نوشته است: «شواهد نشان می‌دهند سامانه‌های دفاع موشکی که ایالات متحده و متحدانش به آنها اعتماد کرده‌اند، بُنجل هستند.»

موشک‌های پاتریوت در آمریکا ساخته شده و در همه جا شکست به بار می‌آورند

نشریه فارن‌پالیسی در تیتر مطلب خود در این خصوص نوشته است: «موشک‌های پاتریوت در آمریکا ساخته شده و در همه جا شکست به بار می‌آورند.»

پرتاب موشک

در این مطلب آمده است: «روز 25 مارس، نیروهای حوثی در من هفت موشک به سمت ریاض شلیک کردند. عربستان سعودی شلیک این موشک‌ها را تأیید کرده و اعلام کرد که هر هفت موشک را رهگیری کرده است.»

در ادامه آمده است: «این صحت نداشت. مسئله فقط این نیست که بقایای این موشک‌ها یک نفر را کشت و دو نفر دیگر را روانه بیمارستان کرد، بلکه شواهدی وجود ندارند که عربستان سعودی اصلاً موشکی منهدم کرده باشد.»

آمریکا به عربستان جنس های بنجل فروخته است

«این مسئله مسائلی ناخوشایند را نه تنها درباره عربستان سعودی، بلکه درباره ایالات متحده پیش می‌کشد. ظاهراً آمریکا به آنها -و البته به مردم خودش- جنس‌های بنجل سامانه دفاع موشکی را فروخته است.»

نگارنده این یادداشت، «جفری لوئیس»، خاطرنشان کرده به همراه همکارانش در اندیشکده «میدل‌بری» به دقت دو حمله موشکی به عربستان سعودی بین نوامبر و دسامبر 2017 را مورد بررسی قرار داده‌اند.

او نوشته است: «در هر دو مورد به این نتیجه رسیدیم که بر خلاف بیانیه‌های رسمی که چیز دیگری می‌گفتند بعید بود موشک‌ها منهدم شده باشند.»

نگارنده خاطرنشان کرده است: «هیچ شواهدی مبنی بر اینکه عربستان سعودی در خلال جنگ یمن موشک‌های حوثی‌ها را رهگیری کرده باشد یافت نمی‌شود و این، مسئله‌ای ناخوشایند را پیش می‌کشد: آیا دلیلی وجود دارد که اصلاً باور کنیم سامانه پاتریوت اثری دارد؟»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی