English

ترامپ باید به تعهد خود در قبال توافق اتمی با جمهوری اسلامی عمل کند

صد کارشناس امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای از توافق هسته ای با ایران حمایت کرده و خواستار حفظ برجام شده‌اند.

ترامپ باید به تعهد خود در قبال توافق اتمی با جمهوری اسلامی عمل کند

به گزارش خبرگزاری موج، نیویورک تایمز در وبسایت خود از بیانیه‌ گروهی فراجناحی در باره برجام خبر داده که بیش از یکصد کارشناس امنیت ملی آمریکا را شامل می‌شود، از جمله 50 مقام بازنشسته‌ نظامی و همچنین چهار سفیر پیشین ایالات متحده در اسرائیل.

چهره‌های دیپلماتیک و نظامی‌ای که این بیانیه‌ای را امضا کرده و انتشار داده‌اند، از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه هستند و سابقه‌ فعالیت‌های طولانی و تجربه‌‌‌ای چند دهه‌ای در عرصه سیاست خارجی دارند.

این گروه فراجناحی در بیانیه‌ خود به رویکرد آمریکا به توافق هسته ای با جمهوری اسلامی و برجام پرداخته است؛ توافقی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از آن به عنوان بدترین توافق تاریخ آمریکا یاد کرده است.

این گروه عنوان "ائتلاف ملی جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را برای خود برگزیده و در بیانیه‌ای خود 10 استدلال در راستای حفظ برجام مطرح کرده است. به باور این گروه خروج آمریکا از برجام هیچگونه دستاوری برای این کشور در پی نخواهد داشت.

بازرسی‌های کارشناسان سازمان ملل، حفظ روابط نزدیک با هم‌پیمانان اروپایی و همچنین امکان دستیابی به توافق هسته‌ای با کره‌شمالی از جمله نکاتی است که این گروه در بیانیه‌ای خود به آنها اشاره کرده‌اند.

در بیانیه‌ی این گروه که از هر دو حزب بزرگ در آن حضور دارند، از جمله آمده است: «ترامپ باید به تعهد خود در قبال توافق اتمی با جمهوری اسلامی عمل کند. این کار سودهای درخورتوجهی خواهد داشت و اهرم آمریکا در توافق کردن با کره شمالی و همچنین ایران را تقویت خواهد کرد. این کار افزون بر این، اعتبار آمریکا در وفاداری به حرفش و همچنین نفوذ آمریکا در اجرای نقش راهبردی‌اش در جهان را تقویت می‌کند.»

به نقل از دویچه وله، رایان کراکر، سفیر پیشین آمریکا در کشورهای خاورمیانه از جمله افغانستان، سوریه و لبنان، برنت اسکوکرافت، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، مایکل هایدن، رئیس پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا و سیا و ویلیام جی. فالون، فرمانده پیشین "فرماندهی مرکزی ایالات متحده از جمله امضاکنندگان برجسته‌ی این بیانیه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه