English

امانوئل ماکرون:

افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد توسط ترامپ می‌تواند به جنگ تجاری مخربی منجر شود

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نسبت به افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم که منجر به جنگ تجاری می گردد هشدار داد.

افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد توسط ترامپ می‌تواند به جنگ تجاری مخربی منجر شود

به گزارش خبرگزاری موج، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بر این تاکید کرد که سیاست های تعرفه ای آمریکا در زمینه واردات فولاد و آلومینیوم می‌تواند به جنگ تجاری مخربی منتهی شود که به نفع هیچ یک از طرفین نخواهد بود.

انتقاد امانوئل ماکرون از سیاست های تجاری ترامپ

ماکرون روز جمعه در جریان تماس تلفنی با دونالد ترامپ ضمن تاکید بر مراتب نگرانی شدید از چنین اقدامی گفت که اعمال تعرفه‌ها می تواند به جنگ تجاری منتهی شود که همه کشورهای طرف این اقدام در آن بازنده خواهند بود.

اتحادیه اروپا پاسخی روشن به تمامی اقدامات مخالف قوانین جهانی تجارت جهانی می‌دهد

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که این تدابیر علیه همه کشورهایی است که به قوانین بازرگانی جهانی احترام می‌گذارند و اقدامی سازنده در جهت مبارزه با اقدامات نادرست محسوب نمی‌شود. ضمن اینکه اتحادیه اروپا پاسخی روشن و مناسب به تمامی اقدامات مخالف قوانین جهانی تجارت جهانی می‌دهد.

مقابله به مثل بروکسل با اقدام ترامپ

«سیسیلی مالشتروم» نماینده اتحادیه اروپا در امور بازرگانی در این مورد گفت که اتحادیه اروپا در مسیر حذف‌شدن قرار دارد. با این حال بروکسل فهرستی از محصولات آمریکایی تهیه کرده است که قرار است به وسیله آنها با اقدام ترامپ مقابله به مثل صورت گیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه  فرمان اجرایی افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد به آمریکا را امضا کرد؛ اقدامی که پیش از این مقام‌های بین‌المللی درباره آن هشدار داده بودند.وی هفته گذشته گفته بود که تعرفه واردات فولاد را به 25 درصد و تعرفه واردات آلومینیوم را به 10 درصد خواهد رساند.

کانادا و مکزیک از افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد مستثنی شدند

البته افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد دو استثنا برداشته است. ترامپ دو کشور کانادا و  مکزیک را که شرکای این کشور در توافقنامه «نفتا» هستند، از دایره افزایش تعرفه‌های مذکور مستثنی کرد.

دلیل این اقدام رئیس‌جمهور آمریکا، ادامه داشتن مذاکرات دولت ترامپ با کانادا و مکزیک درباره تغییر دادن مفاد توافق نفتا است.

آمریکا بزرگ‌ترین واردکننده فولاد جهان است و به تنهایی، 8 درصد از فولادهای صادراتی دنیا را پذیراست؛ در سال 2016، آمریکا 15 درصد بیشتر از دومین و سومین واردکننده فولاد _ یعنی آلمان و کره جنوبی - فولاد از گمرکات خود ترخیص کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه