English

نخست وزیر ترکیه:

در صورت ضرورت برای مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق عملیات نظامی انجام می دهیم

«بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه در صورت لزوم از احتمال عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی در شمال عراق خبر داد.

در صورت ضرورت برای مبارزه با پ.ک.ک در شمال عراق عملیات نظامی انجام می دهیم

به گزارش خبرگزاری موج، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه، جمعه (دیروز 9 مارس)، اعلام کرد که کشورش در صورت نیاز در شمال عراق عملیات نظامی انجام خواهد داد.

اظهارات نخست وزیر ترکیه در مورد حمله نظامی ترکیه به شمال عراق

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در صورت نیاز، ترکیه در شمال عراق عملیات نظامی انجام خواهد داد و ما چه درباره مقابله با داعش و چه عناصر حزب کارگران کردستان «پ‌ک‌ک» با دولت عراق در ارتباط و تماس دایمی هستیم.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز، پنجشنبه (8 مارس)، اعلام کرد که ترکیه و عراق تصمیمات مشترکی را علیه حزب کارگران کردستان اتخاذ خواهند کرد و پاکسازی عراق از پ‌‌ک‌ک و سایر گروه‌های تروریستی تنها برای ترکیه اهمیت ندارد بلکه دغدغه سوریه و عراق نیز به شمار می‌رود.

عراق با حضور پ‌ک‌ک در اراضیش امنیت را حس نخواهد کرد

وی افزود: عراق پیروزی و موفقیت بزرگی در جنگ با داعش کسب کرد اما عناصر پ‌ک‌ک، اکنون از کوه‌ها پایین آمده‌اند و اکنون در شهر کرکوک به سر می‌برند. عراق با حضور پ‌ک‌ک در اراضیش امنیت را حس نخواهد کرد و بغداد و اربیل هر دو از حضور این عناصر در خاک عراق ناراضی هستند.

نیروی هوایی ترکیه از جولای 2015 و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ‌ک‌ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران می‌کند.

پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت. طبق آمار دولتی، تا کنون بیش از 40هزار نفر در جریان عملیات‌های پ‌ک‌ک جان خود را از دست داده‌اند.

این حملات هوایی به مواضع‌پ‌ک‌ک در شمال عراق در حالی انجام می‌شود که ارتش ترکیه با کمک عناصر مسلح گروهک ارتش آزاد، عملیاتی را تحت نام «شاخه زیتون» در شمال سوریه و با هدف پاکسازی شهر «عفرین» از شبه‌نظامیان کُرد از 20 ژانویه 2018 آغاز کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه