English

بیش از نیمی از غوطه شرقی آزاد شده است

در نتیجه پیشروی ارتش سوریه، بیش از نیمی از غوطه شرقی آزاد و در اختیار کامل نیروهای سوری در آمد.

بیش از نیمی از غوطه شرقی آزاد شده است

به گزارش خبرگزاری موجف ارتش سوریه به عملیات گسترده خود در  محورهای درگیری در غوطه شرقی ادامه می‌دهند که طی روزهای گذشته موفق شدند به بزرگترین خطوط گروه‌های تروریستی نفوذ کنند، این در حالی است که منابع رسمی بر ادامه عملیات تا آزادسازی غوطه و غیرنظامیانی تاکید کرده است که تروریست‌ها از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

ارتش سوریه امروز توانست شهرک «حوش الأشعری» و گردان «الأفتریس» و تمام مزارع «جسرین» در غوطه شرقی را آزاد کند، تروریست‌ها خمپاره‌اندازهای خود را در این مزارع مستقر کرده بودند و از آنجا مناطق مختلف دمشق را با خمپاره هدف قرار می‌دادند.

ارتش همچنین حلقه امنیتی اطراف شهرک «بیت سوی» را که شامگاه پنجشنبه 17 اسفند آزادکرد، گسترش داد، ارتش این شهرک را پس از درگیری‌های شدید با جبهه تروریستی النصره آزاد کرد که در نتیجه آن تمام شبکه‌های تونل و خندقی که تروریست‌ها به عنوان خط دفاعی  اول خود ایجاد کرده بودند، منهدم شد، ارتش از سرخوردگی و آشفتگی تروریست‌ها و فرار آنها نهایت استفاده را برد.نیروهای ارتش همچنین تلاش تروریست‌ها برای حمله به محور المحمدیه را ناکام گذاشتند و تلفات و خسارت‌های زیادی به آنها وارد کردند.

در حال حاضر بیش از نیمی از مساحت غوطه شرقی آزاد شده و تحت کنترل کامل ارتش سوریه قرار دارد و نیروهای ارتش در محور «مسرابا» هم فقط سه کیلومتر از نیروهای مستقر در محور اداره تره‌بار شهر حرستا فاصله دارند و در صورت به هم پیوستن این نیروها، ارتش حلقه محاصره جدیدی را بر تروریست‌های باند جیش‌الاسلام در «دوما» و تروریست‌های فیلق‌الرحمن در حرستا در شمال و باندهای تروریستی جبهه النصره و فیلق در جنوب تحمیل خواهد کرد.

از سوی دیگر یک منبع میدانی تاکید کرد ده‌ها غیرنظامی در شهرک «سقبا» در غوطه شرقی تجمع کرده و تلاش می‌کنند به گذرگاه انسانی«جسرین-المیلحه» در حومه دمشق که ارتش سوریه اخیرا به عنوان دومین گذرگاه برای خروج غیرنظامیان ایجاد کرده، برسند، اما تروریست‌ها با تیراندازی به سمت خودروهای حامل غیرنظامیان تلاش می‌کنند مانع خروج آنها از طریق گذرگاه جسرین شوند.

از سوی دیگر، گروه‌های تروریستی تکفیری به حملات خمپاره‌ای و موشکی خود به شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه در حومه شمالی ادلب برای چهارمین روز پیاپی ادامه می‌دهند که در نتیجه آن ده‌ها غیرنظامی بی‌دفاع شهید و یا زخمی شده‌اند. این در حالی است که بیمارستان میدانی فوعه تجهیزات پزشکی لازم برای مداوای مجروحان را در اختیار ندارد و مردم دو شهرک تحت محاصره از سازمان ملل و کشورهای تاثیرگذار در بحران سوریه درخواست کرده‌اند فورا برای شکستن حلقه محاصره آنها و وادار کردن تروریست‌ها به توقف حملاتشان مداخله کنند، حملات تروریست‌ها سبب شده است تا محله‌های مسکونی تقریبا ویران شود.

گروه‌های تروریستی تکفیری از روز پنجشنبه،‌ دور جدید حملات خود به مردم مظلوم کفریا و فوعه را با عنوان ادعایی حمله غضب للغوطه در واکنش به عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌های غوطه شرقی آغاز کرده‌اند.

خبر دیگر اینکه درگیری‌های شدیدی میان نیروهای یگان حمایت مردمی و ارتش ترکیه در منطقه جندیرس جریان دارد که 20 کیلومتر از شهر عفرین فاصله دارد، این در حالی است که ارتش ترکیه به فاصله 13 کیلومتری این شهر از سمت شهرک شیران در جنوب غربی عفرین رسیده است در حالی که موج آوارگی مردم این مناطق به سبب شدت حملات ارتش ترکیه و گروه‌های تروریستی وابسته به آن ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه